سرهنگ سهیلی:

لزوم تبیین نقش سربازان در تاریخ کشور/ کنگره ملی «سرباز ایران» برگزار می‌شود

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا از برگزاری کنگره علمی پژوهشی و فرهنگی «سرباز ایران» خبر داد و گفت: در این کنگره قصد داریم تا جایگاه و نقش سربازان در تاریخ کشور را بررسی کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 16July 2019

تببین نقش سربازان در تاریخ کشور/ کنگره ملی «سرباز ایران» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی کنگره علمی، پژوهشی، فرهنگی «سرباز ایران» با حضور سرهنگ حمیدرضا سهیلی جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا، مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آجا برگزار شد. در این جلسه راهکارهای رسیدن به اهداف کنگره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سرهنگ حمیدرضا سهیلی در این جلسه اظهار داشت: سربازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در اعتلای پرچم کشور داشته‌اند و به صورت گمنام در لابه‌لای صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریده‌اند.

سرهنگ سهیلی عنوان کرد: حضور بیش از دو میلیون و 400 هزار سرباز در جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از سه هزار و 600  شهید نشان دهنده آن است که قشر عظیمی از جوانان این مرز و بوم با نام مقدس سرباز و دور از تمامی تعلقات دنیایی همچون قومیت و زبان فقط در زیر پرچم کشور در مقابل هجمه استکبار جهانی دفاعی جانانه کردند که برای ما مکتوم مانده است اما در درگاه الهی اجر و مزدی والا دارد. شهدای وظیفه در کشور که بیش از 18 ماه دوران سربازی خود را طی کردند فقط یک درصد شهیدان را تشکیل می‌دهند که نشان از آموزش و فرماندهی خوب آنان دارد.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده برای بصیرت افزایی در جامعه به ویژه نسل جوان و استفاده از نقطه مشترک جوان و سربازی، تصمیم برآن شده تا در کنگره‌ای سراسری، مزین به نام مقدس سرباز، گوشه‌ای از رشادت‌های سربازان را به تصویر بکشیم. سربازانی که چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن در سنگر جهاد فرهنگی و اقتصادی همواره در خط مقدم بوده و هستند.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا تصریح کرد: در گام نخست برای رسیدن به یک دستاورد علمی پژوهشی و گرفتن خروجی‌های مطلوب از تمامی دوستان در مراکز پژوهشی و دانشگاهی آجا دعوت کردیم تا در ابتدا نحوه ورود علمی به مسئله سرباز و سربازی را در تاریخ این سرزمین بررسی کنند و سپس به یک الگوی جوان ایرانی از سرباز در گام دوم انقلاب اسلامی برسند.

وی در پایان گفت: دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها در کنگره ملی سرباز ایران با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها