نشست بعثی‌ها در کشور همسایه عراق با هدف سرنگونی دولت عبدالمهدی

پس از اینکه زنی در جریان اعتراضات در کرکوک خود را بعثی و صدامی خواند و حکم بازداشتش صادر شد و تحت تعقیب است؛ خبر از نشست سران بعثی در کشوری در همسایگی عراق منتشر شد.
کد خبر: ۳۵۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ - 16July 2019

نشست بعثی‌ها در کشور همسایه عراق با هدف سرنگونی دولت عبدالمهدیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النهرین، برخی منابع از نشست سران حزب بعث منحله عراق در یکی از کشورهای همسایه عراق خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: این نشست با هدف سرنگونی دولت کنونی عراق برگزار شده است و نمایندگان برخی گروه‌های سیاسی عراقی در این نشست حاضر بوده‌اند.

همزمان بختیار شاویس نماینده پارلمان عراق درباره طرح های بعثی‌ها از کرکوک علیه عراق هشدار داد.

وی افزود: در برابر سمع و نظر همگان و بدون هیچ شرمی، زنی در کرکوک در برابر دوربین داد می زند که ما صدامی و بعثی هستیم. این بسیار خطرناک است و نباید نگاه سطحی به آن شود و نباید آنرا یک واکنش احساسی دانست. رفتار شرم آور این زنی به مثابه زنگ خطری برای آینده عراق جدید و دستاوردهای سیاسی آن است. رفتار این زن در واقع نادیده گرفتن قربانیان حزب بعث از بصره گرفته تا کردستان عراق است. قربانیان حلبچه و هزار نفر که به دست بعثی ها در استانهای مرکزی و جنوبی اعدام شدند. این نادیده گرفتن جنایات بعثی ها در زمان صدام است.

شایان ذکر است که روز گذشته منابع وابسته به پلیس کرکوک از صدور حکم بازداشت برای زنی که در جریان تظاهرات روز جمعه گذشته کرکوک، صدام و حزب بعث را ستوده بود، خبر دادند.

ستودن صدام و حزب بعث منحله از سوی یک زن حاضر در اعتراضات خیابانی کرکوک برای اعلام مخالفت با توافق حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق بر سر نامزد کردن طیب جبار امین برای تصدی منصب استانداری کرکوک، موجب صدور حکم بازداشت وی شد.

افراسیاب کامل سخنگوی پلیس کرکوک گفت: حکم بازداشت برای «رنا حمید» به اتهام تمجید از صدام و حزب بعث هنگام تظاهراتی که روز جمعه در استان کرکوک برگزار شد، صادر شده است.

وی افزود: نیروهای امنیتی به سوی منزل رنا حمید رهسپار شدند تا وی را بازداشت کنند اما وی در منزل نبود و هم اکنون فراری است. نیروهای امنیتی در تعقیب وی هستند تا وی را بیابند و بازداشت کنند.

گفتنی است که رنا حمید که به دلیل ستودن حزب بعث و صدام حسین با حکم بازداشت مواجه شده است در اعتراضات روز جمعه گفت: ما بعثی هستیم، ما صدامی هستیم.

بر اساس قوانین بعث زدایی و مبارزه با فعالیت‌های نژادپرستانه و تروریستی و تکفیری در عراق، هر شخصی به عضویت حزب بعث درآید یا به هر طریقی افکار و اندیشه‌های آن را تبلیغ کند به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار