حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی تاکید کرد؛

ضرورت برخود قاطع و قانونی با هنجارشکنان، بدحجابان و حرمت‌شکنان

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره ضرورت برخورد قاطع و قانونی با کسانیکه حرمت پلیس را در جامعه خدشه‌دار می‌کنند، گفت: برخورد حکیمانه و عزم راسخ در خصوص برخورد با پدیده بی‌حجابی در جامعه ارزشمند و بسیار مهم و ضروری است.
کد خبر: ۳۵۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 16July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمد خاتمی» عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز(سه‌شنبه) در دیدار با فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز در جامعه مایه امید مردم شده است، اظهار داشت: ناجا در راه امنیت مردم هزینه‌های زیادی داده است که تقدیم شهدای گرانقدر از جمله سه شهید بزرگوار حادثه خیابان پاسداران تهران، گواهی بر این ادعاست.

وی برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان و تروریست‌ها به ویژه در مرزها را نمونه‌ای دیگر از اقدامات نیروی انتظامی در راه ایجاد امنیت عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اینکه عزیزان ما در نیروی انتظامی روزانه و به ویژه در مرزها در حال رزم هستند ولی با این وجود آن چیزی که در پیش چشم مردم است، برخورد ناجا با جلوه‌های مفاسد اجتماعی است.

امام جمعه موقت تهران به برخورد ناجا با معتادان متجاهر در جامعه اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی این بار را تنها نمی‌تواند به دوش بکشد و باید همه نهادهای مربوطه با همدیگر همکاری کنند تا این پدیده زشت به کلی در سطح جامعه از بین برود.

خاتمی در خصوص پدیده بدحجابی و بی حجابی در جامعه نیز گفت: از نگاه اهل بیت (ع)، برای برخورد با مفاسد هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی لازم است؛ این دو موضوع بدون یکدیگر محقق نمی‌شود و اینکه بعضی‌ها کار فرهنگی را ابزاری قرار می‌دهند برای عمل نکردن به قانون، غلط است.

وی با اشاره به اینکه نفس حضور مقتدرانه نیروی انتظامی، برخورد حکیمانه و عزم راسخ در خصوص برخورد با پدیده بی‌حجابی در جامعه ارزشمند و بسیار مهم است، گفت: در این خصوص سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بارها بر این موضوع تأکید داشتند که کشف حجاب جرم است و ما برخورد قاطع می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به کار بردن واژه «حجاب اجباری» به اندازه بی‌حجابی مضر است و برخی از تئوریسین‌های فساد با استفاده از این واژه می‌خواهند این‌گونه هنجارشکنی‌ها در جامعه ادامه داشته باشد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد حرمت پلیس در جامعه شکسته شود، افزود: پلیس به وظیفه قانونی خود عمل و با هنجارشکنان بر اساس قانون برخورد می‌کند و این مواخذه ندارد، هر چند ممکن است افرادی این موضوع را نپسندند ولی در نهایت حرمت پلیس باید حفظ شود چرا که صحبت شخص نیست، بلکه صحبت از یک نهاد است.

وی با تأکید بر برخورد قاطع و قانونی با افرادی که بخواهند حرمت پلیس را در جامعه خدشه‌دار کنند، افزود: البته در این خصوص دستگاه قضائی بسیار خوب وارد عمل شد و با اینگونه افراد برخورد قانونی انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها