فرهادی در پیامی به مناسبت روز دانشجو:

دانشجو باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار دهد

وزیر علوم با صدور پیامی فرا رسیدن شانزدهم آذر و روز دانشجو را گرامی داشت.
کد خبر: ۳۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹ - 03December 2014

دانشجو باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار دهد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح استکبارستیزی، استقلالخواهی، عدالتطلبی و آزادیخواهی دانشجوی ایرانی در پرتو آموزه های اسلام عزیز است.

خاطره ازخودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی که در جریان اعتراض به دخالتهای بیگانگان در امور ایران در سال 1332 همراه با دیگر دانشجویان انقلابی بپا خاسته، سینه خویش را آماج گلولههای اجنبی پرستان قرار دادند، هرگز از یادها نرفته و برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

امروز اگرچه از شهادت دانشجویان زنده یاد «مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگنیا» قریب به 61 سال میگذرد اما به برکت خون ایشان و دیگر شهدای دانشجو، هنوز طراوت آرمانخواهی، عدالتطلبی، نقد و پرسشگری بر فضای دانشگاه ها حاکم است.

دانشجویان انقلابی و استکبارستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همان دانشجویان بسیجی و رزمندگان شهید معرکههای جهاد و دفاع مقدساند و دانشجویان خلاق عرصههای علم و نوآوری سالیان پس از جنگ، همان پرچمداران ابتکار و رصدکننده مرزهای دانش امروز هستند؛ نسلهایی که با وجود فشارها و تحریمها از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و میکنند.

بیتردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهیبخشی، بصیرتافزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامهای درخشان از خود به جای گذاشتهاند. به گونهای که امام عظیم الشان(ره) دانشگاه را مبدا تحولات میدانستند و رهبر معظم انقلاب نیز  به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیدهاند.

از مهمترین ویژگیهای این قشر فرهیخته جامعه، موقعیتشناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان میباشد.

اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت ستیز با دشمنان خارجی و حاکمان فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیتهای لازم در برابر عملکرد مدیران، میباید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفا کنند.

اینجانب به عنوان خدمتگزاری در نظام آموزش عالی کشور، ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهید بسترهای لازم برای ارتقای سطح دانش و فناوری در کشور از طریق احترام به حقوق قانونی دانشجویان و حفظ کرامت انسانی آنان که آیندهسازان این مرزبوم هستند، میدانم و در برابر این تعهد از فرزندان خود میخواهم که علاوه بر کسب فضایل دینی و اخلاقی که جزو لاینفک دانشگاه اسلامی است با درک شرایط ویژه کشور و باور راسخ به  ضرورت همدلی در جهت نیل به توسعه پایدار و همهجانبه و ارتقای جایگاه علمی ایران عزیز به ویژه در حوزه فناوریهای نوین با متانت، شکیبایی و آرامش عزم خویش را جزم نمایند که به حول و قوه الهی با فتح قلههای رفیع علم و فناوری، این کشور با به جایگاهی شایسته در جهان دانش برسانند و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به نحوی ملموس به نمایش بگذارند و با تلاش در راستای حاکمیت علم و دانش حوزه اقتصاد و فرهنگ، کشور خود را در برابر تمامی حوادث و هجمههای ناجوانمردانه بیگانگان بیمه نموده، عزت و سربلندی ملت مسلمان کشورمان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها