برگزاری مراسم بزرگداشت «خدیجه انقلاب» در قم

مراسم بزرگداشت بانو «محرزیه بوسعدی» معروف به «خدیجه انقلاب» در جوار مزار این بانو واقع در آستان امامزاده جمال قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ - 17July 2019

مراسم بزرگداشت بانو لائیب «خدیجه انقلاب» در قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت بانو «محرزیه بوسعدی» معروف به خانم لائیب یا «خدیجه انقلاب» در جوار مزار این بانو واقع در آستان امامزاده جمال آرامستان بقیع قم برگزار شد.

در این مراسم، رییس جامعة الزهرا (س) و «دستغیب» از دانشجویان سابق ایرانی در فرانسه و  به ایراد سخن پرداختند.

«یونس عالی‌پور» معاون استاندار قم، حجت‌الاسلام «لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تعدادی از فرماندهان بسیج و مسئولان دستگاه های فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.

بانو لائیب بانوی تونسی الاصل متولد ۱۹۳۷بود و در دوران جوانی به فرانسه مهاجرت کرد؛ وی پس از آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) هویتی جز «پیرو خمینی» بودن برای خویش قائل نبود.

وی در زمان حیاتش، چه قبل از تشرف به مذهب تشیع و چه پس از آن، فعالیت‌های خیریه زیادی انجام داد و بعد از برگزیدن دین اسلام، خدیجه‌وار تمام دارایی‌اش را برای اسلام و آرمان‌های انقلاب صرف کرد و سرانجام در سن ۷۹ سالگی در فرانسه از دنیا رفت.

تنها آرزوی بانو لائیب این بود که بعد از مرگ در جوار مرقد امام (ره)، دفن شود که البته امکان آن فراهم نشد و در نهایت در امامزاده جمال آرامستان بقیع قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار