کوروش زارعی:

نمایش‌های مروج فرهنگ مهدوی در مساجد اجرا می‌شوند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: اوقاتی در طول هفته منتسب به وجود نازنین امام زمان (عج) است، در نتیجه تصمیم داریم که با تدوین متون نمایشی و تولید تئاتر بر اساس آن‌ها مناسب با فضای مساجد، آثار مروج فرهنگ مهدوی را برای نمازگزاران علاقه‌مند اجرا کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 17July 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اظهار داشت: از دیرباز مؤمنان و منتظران مهدی موعود (عج) در اوقاتی همچون سه‌شنبه شب‌ها و یا شب‌های جمعه در محافل مذهبی، مساجد، بقاع و اماکن زیارتی متوسل شده و برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) دست به دعا برمی‌دارند.

وی ادامه داد: نمود بارز این اتفاق، محفلی است که سه‌شنبه هر هفته در مسجد مقدس جمکران به وقوع می‌پیوندد که طی آن عاشقان و دلسوختگان حریم اهل بیت (ع) با حضور در این مکان مقدس به راز و نیاز پرداخته و برای ظهور هرچه سریع‌تر بقیة‌الله (عج) دعا می‌کنند و البته روز جمعه نیز که متعلق به وجود نازنین ایشان است و در فرهنگ ایرانی و اسلامی عید محسوب می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: با توجه به فعالیت مناسبی که در دفتر تئاتر بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری شاهد آن هستیم و اقدامات سازنده‌ای در جهت تربیت و هدایت فعالان نمایشی در مساجد کشور صورت گرفته است؛ لذا مناسب دیدیم که از این ظرفیت در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ مهدوی از رهگذر ابزار مؤثر تئاتر و هنرهای نمایشی استفاده کنیم.

وی افزود: در نتیجه این مرکز درصدد است تا با تولید و تدوین متون نمایشی درخور و شایسته با مضامین و موضوعات مهدوی و فرهنگ انتظار زمینه را برای تولید و اجرای این آثار در مساجد و در ایامی که به آن اشاره شد فراهم سازد.

زارعی در پایان گفت: این آثار پس از تدوین در اختیار گروه‌های منتخب تئاتر بچه‌های مسجد در سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا پس از تولید و آماده‌سازی از سوی ایشان در این ایام و دیگر اوقات معنوی در شبستان مساجد برای نمازگزاران علاقه‌مند به اجرا درآیند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار