نقش حشد الشعبی در دور کردن داعش از مرز‌های عراق و ایران

رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان حاضر در استان دیاله عراق گفت: گروه تروریستی داعش قصد داشت امنیت را در مرز‌های ایران و عراق از بین ببرد که با تلاش نیرو‌های حشد الشعبی این طرح ناکام ماند.
کد خبر: ۳۵۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ - 17July 2019

نقش الحشد الشعبی در دور کردن داعش از مرز‌های عراق و ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتحادیه علمای مسلمان حاضر در استان دیاله عراق به نقش مهم نیرو‌های سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) اشاره کرد.

«جبار المعموری» رئیس شاخه این اتحادیه در دیاله اظهار داشت: گروه تروریستی داعش در حال طراحی نقشه‌ای برای بر هم زدن امنیت در مرز‌های بین عراق و جمهوری اسلامی ایران بود.

المعموری به پایگاه خبری «المعلومهم گفت: داعش قصد داشت این مناطق مرزی را به «مرز‌های ملتهب» بدل کند و در راستای اجرای طرح‌های آمریکا، افراد بی‌گناه را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: «استقرار نیروهای حشد الشعبی در حمرین و اطراف مناطق مندلی، امام ویس و ریف خانقین، در شکست این طرح، نقش مهمی داشت».

رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله تصریح کرد: نیرو‌های حشد موفق شدند عناصر داعش را هفتاد کیلومتر از این مناطق دور کنند.

المعموری در پایان خاطرنشان کرد: «رسیدن به مرز‌های ایران، یکی از اهداف داعش بود، ولی به خاطر حضور حشد الشعبی که در کمین اهداف آن (داعش) قرار داشت، این طرح عملی نشد».

در خصوص اهمیت حشد الشعبی، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست وزیر اسبق عراق تأکید کرد که الحشد، تضمین و سوپاپ اطمینان امنیت عراق است.

المالکی تصریح کرد که نقش حشد به پایان نرسیده و نیاز به آن منتفی نشده است. افزون بر این باید، اصل تکریم آن به خاطر اقداماتی که انجام دادند و دستاورد‌هایی که محقق کردند، رعایت شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار