بیانیه شورای نگهبان:

شورای نگهبان خار چشم دشمنان انقلاب است

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تأسیس این شورا تأکید کرد: شورای نگهبان همواره خاری در چشم خصمِ مستکبر بیرون و منافق بیماردلِ درون است.
کد خبر: ۳۵۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ - 17July 2019

شورای نگهبان خار چشم دشمنان انقلاب استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شورای نگهبان به مناسبت سالروز تأسیس این شورا بیانیه‌ای را منتشر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

طراز اول، نفس زنان و از پسِ خونِ دل خوردن‌های بیش از هزار ساله‌ی تکاپوگران مکتب جعفری، با به دار آویخته شدن فریادگر عقده‌های فروخفته‌ی توحیدیان تاریخ، مجاهدِ نستوهِ شجاع، آیت‌اللهِ شهید، شیخ فضل‌الله نوری در مشروطه، بزنگاه بیداری ایرانیان و در ایستگاه وادداگی غرب زدگانِ از فرق سر تا نوک پا، به محاق رفت.

اما با کنار رفتن ابرهای تیره و تارِ وادادگی در پهنه‌ی پهن گسترِ ایران زمین، در سپیده دم انقلاب اسلامی و به هنگام برانگیختگی بی‌چون و چرای اینبار ملت به راهبری ابراهیم زمان و روح‌الله ایران، خون تازه‌ای در رگ‌های جانِ از تن رفته‌ی میراثِ مشروعه خواهان جاری گشت.

این هنگام اما یاران حضرت روح‌الله (ره) به دستور ایشان، شکل جامع، امروزی و مترقی‌ای از طراز اول مشروطه را در قالب جدیدی به نام «شورای نگهبان» به هنگام تدوین ساختار نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران پی ریزی نمودند که در طول سال‌های پس از انقلاب به مثابه‌ی «بنیانی مرصوص» همواره «عماد ملت» و «چشم بینای نظام» بوده است.

شورای نگهبان میراث مرارت‌های رادمرد تاریخ معاصر، شیخ فضل‌الله نوری و تدبیر بی‌بدیل خمینی کبیر (ره) که امروزه‌ی روز به نقش ضامن اسلامیت و جمهوریت ایران درآمده، در حال حاضر ستاره‌ای است فروزنده در آسمان تابناک انقلاب اسلامی ایران.

شورای نگهبان سدّ سَدید و گوهر خالص و ناب انقلاب اسلامی، در طول سی و نه سال عمر با برکتش، همواره مانع انحراف روند انقلاب و نفوذ نامحرمان به بدنه‌ی نظام بوده و در مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز کشور، نقش تأمین کننده‌ی صحت و قوام نظام را برعهده داشته است. با این شاخصه‌های برجسته است که در بیان بلیغ ولایت امر و امامت امّت، جایگاهی چون؛ نبض تپنده و حافظ سلامت نظام، مظهر و آئینه‌ی اعتماد ملت، مایه‌ی اطمینان و سکینه‌ی قلب مؤمنین و چشم بینای نظام را می‌یابد.

از همین رو و بدون تردید، «شورای نگهبان» همواره خاری است در چشم خصمِ مستکبر بیرون و منافق بیماردلِ درون.

در ۲۶ تیر، سی و نهمین سالروز تأسیس شورای نگهبان، اعضای این شورا، منسوبین و مرتبطین آن، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ فقها و حقوقدانان درگذشته‌ی شورای نگهبان، به سان تمام این چهار دهه، همچنان حراست و مرزبانی از این یادگار ماندگار علمای مجاهد و امت مبارز و میراث گران‌بهای نابغه‌ی عصر و یگانه‌ی دهر، حضرت امام خمینی (ره) را فرض و مَفخَر خود دانسته و در میثاقی دگربار با راهبر حکیم و دوراندیش انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، امید آن دارد که همگان و به ویژه صاحبانِ مصادر و ذی‌ربطان امور سیاست و دیانت، همواره قدردانِ پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

ان شاء الله»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها