راوی دوران دفاع مقدس:

استفاده از توانمندی محققین جوان در نشر مفاهیم دفاع مقدس رسالتی مهم است

«سید مصطفی سجاد» از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت یک گنجینه الهی است و استفاده از توانمندی محققین جوان در نشر مفاهیم دفاع مقدس یک رسالت است.
کد خبر: ۳۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 24July 2019

استفاده از توانمندی محققین جوان در نشر مفاهیم دفاع مقدس یک رسالت است«سید مصطفی سجاد» از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس و مسئول تشکل مردم نهاد «پاتوق راوی» در حاشیه اولین جلسه محققین جوان دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان اظهار داشت: با همت سَمَن «پاتوق راوی» و پشتیبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، محققین علاقمند به حوزه فرهنگ دفاع مقدس، شناسایی شده و در راستای احصاء مفاهیم ناب فرهنگ شهادت طلبی فعالیت خود را آغاز کردند.

سید مصطفی سجاد با اشاره به این موضوع که جوانان انگیزه بیشتری در امور پژوهشی دارند، افزود: تجربه استفاده از جوانان مومن و انقلابی اصفهان در دوران دفاع مقدس و سپردن مسئولیت های بزرگ به آنها ما را ترغیب کرد تا یک بار دیگر برای به سرانجام رساندن این هدف متعالی به جوانان اصفهانی اعتماد کنیم.

وی که در سالهای اخیر به عنوان مسئول و موسس «پاتوق راوی» فعالیت می کند، درباره این تشکل مردم نهاد گفت: این سمن با استفاده از تجربیات چندین ساله تعدادی از راویان دفاع مقدس تشکیل شده است و هدف از تشکیل این مجموعه، تحقق منویات امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در مورد انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس و فعال بودن گروه های مردمی در این عرصه است.

مصطفی سجاد افزود: جهت عملیاتی کردن و وصول به این هدف، از تجربیات راویان استفاده شده و با بررسی نقاط قوت و ضعف، سعی شده که نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف کاهش پیدا کند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به این نکته که «پاتوق راوی» دارای یک مسئول و یک دبیرخانه است درباره ساختار این مجموعه افزود: معاونت ها در پاتوق با عنوان سنگر شناخته می شوند. مثل سنگر سپاه، سنگر ارتش، سنگر جهاد سازندگی و امثالهم، که مسئول هر سنگر، پیگیر شناسایی و سازماندهی راویان و پیشکسوتان هر رده است.

سجاد در ادامه درباره «سنگر خادمین شهدا» که از زیر مجموعه «پاتوق راوی» محسوب می شود، گفت: باتوجه به اینکه کمک به نشر فرهنگ ایثار و شهادت هم نوعی خدمت به راه شهیدان و نوعی روایتگری است، در این سنگر نیروهای علاقمند در گروه های چند نفره سازماندهی شده و برای انجام تحقیق در موضوعات مختلف دفاع مقدس تحت نظارت یک نفر استاد راهنما قرار می گیرند.

مسئول سمن «پاتوق راوی» ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت یک گنجینه الهی است و استفاده از توانمندی محققین جوان در نشر مفاهیم دفاع مقدس یک رسالت است.

 وی در انتها با بیان این مطلب که خروجی این تحقیقات می تواند محتوای مورد نیاز راویان، هنرمندان، رسانه ها و سایر محققین رافراهم کند، اظهار داشت:در اولین گام  می کوشیم با استفاده از نامه حضرت علی (علیه السلام) به مالک اشتر و رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و پیدا کردن مصادیقی از سیره شهیدان که منطبق با این دو گوهر ارزشمند باشد، دستور اجرایی برای مدیران تهیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار