گزارش فرزند شیخ زکزاکی از وعده‌های مقامات نیجریه درباره آزادی پدرش

تنها پسر باقی‎مانده از شیخ «ابراهیم زکزاکی» گزارش جدیدی از تلاش‌های اخیر برای آزادی پدرش منتشر کرد و گفت: در انتظار مقامات هستیم تا به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند.
کد خبر: ۳۵۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 17July 2019

گزارش فرزند شیخ زکزاکی از وعده‌های مقامات نیجریه درباره آزادی پدرشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تنها پسر باقی‌مانده از شیخ «ابراهیم زکزاکی» گزارش جدیدی از تلاش‌های اخیر برای آزادی پدرش منتشر و تأکید کرد: در انتظار مقامات هستیم تا به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند.

«محمد ابراهیم زکزاکی» نوشت: روز شنبه ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۲ تیر ۱۳۹۸) همه اعضای خانواده ما حسب هماهنگی با مقامات کادونا (Kaduna) برای ملاقات با پدر و مادرم راهی محل ملاقات شدیم. متأسفانه به علت یک سوء تفاهم، تنها من و یک نماینده قانونی توانستیم به دیدار با آن‌ها برویم و دیگران مجبور شدند تا به مکان تفتیش و نگهبانی برگردند.

زکزاکی ادامه داد: پدرم با اجازه مسئولان کادونا در نهایت به یک تلفن دسترسی پیدا کرده است؛ بنابراین اکنون ما می‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم. تاریخ دادرسی نیز تعیین شده است و بسیاری از وعده‌ها نیز به خانواده ما داده شده است! موارد فوق خبر‌های خوب این هفته بود. اما خبر بد اینکه پدرم برای بار دوم سکته کرده است!

فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه این سکته خفیف بوده است افزود: اما این واقعیت که دو مصیبت پزشکی پشت سر هم (بالا رفتن سرب در بدن وی در هفته گذشته و حالا هم سکته دوم) و آن هم در مدت زمان کوتاه، برای من قابل فهم نیست!

محمد زکزاکی گفت: ما تمام اقدامات لازم را برای کار‌های اورژانس پزشکی پدرم انجام داده‌ایم و همچنان نیز پیگیر هستیم تا همه چیز به نحو احسن انجام شود؛ اما ما هنوز در انتظار مقامات هستیم تا به وعده‌هایی که داده‌اند؛ ازجمله صدور گذرنامه بین‌المللی برای پدرم سریعتر اقدام کنند.

فرزند این عضو نیجریه‌ای مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: تمام اسناد خواسته شده جهت صدور پاسپورت پدرم، در عرض چند ساعت و در همان روز دوشنبه هفته قبل انجام شد، ولی تاکنون هنوز پاسپورت برای وی صادر نشده است!

وی گفت: ما همه کار را به خداوند سپرده‌ایم و به درگاه او عرض می‌کنیم؛ انا لله و انا الیه راجعون، ولی مجدداً و به طور علنی و صدای رسا از مقامات می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر به وعده‌های داده شده عمل کنند و به کارشان برای صدور پاسپورت سرعت بخشند. حوادث خیلی کوچکتر از آنچه که پدرم تجربه کرده است افراد قوی‌تر از پدرم را از پای در آورده است و اگر پدرم هنوز زنده است، فقط لطف خداوند بوده است که او را تا کنون برای ما زنده نگه داشته است.

محمد تصریح کرد: شلیک گلوله ها، ضربه روحی، مجروح شدن وی، شکنجه جسمانی و همچنین شکنجه روحی و خیلی چیز‌های دیگر… که الان نمی‌خواهم آن را ذکر کنم در چند سال اخیر برای پدرم اتفاق افتاده است! آنچه که از همه در حال حاضر فوریت بیشتری دارد، این است که پدرم نیازمند بستری شدن در یک بیمارستان تخصصی می‌باشد. فردا مجدداً به شما اطلاع خواهم داد که کجا هستیم و چه کار‌هایی انجام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار