کوروش زارعی به دفاع‌پرس خبر داد؛

اجرای نمایش‌هایی با موضوع مهدویت تا پایان سال جاری در مساجد سراسر کشور

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: در برنامه‌ای تحت عنوان سه‌شنبه‌های تئاتر در مساجد قصد داریم نمایش‌هایی با موضوعات مهدویت اجرا شوند که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 17July 2019

اجرای نمایش‌هایی با موضوع مهدویت تا پایان سال جاری در مساجد سراسر کشورکوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوز هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کورش زارعی» در خصوص سه‌شنبه‌های تئاتر مساجد اظهار داشت: در حال حاضر در حال مذاکره با تعدادی نمایشنامه‌نویس هستیم که در نهایت با 12 نویسنده به توافق خواهیم رسید هر کدام سه نمایشنامه با موضوع مهدویت و شخصیت امام زمان (عج) را خلق کنند. این آثار بعد از چاپ در اختیار گروه‌های تئاتری در مساجد سراسر کشور قرار می‌دهیم.

وی افزود: نام نویسندگان به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد. قرار بر این است که این آثار در روزهای سه‌شنبه و یا پنج‌شنبه برنامه‌ای تحت عنوان تئاتر در مساجد داشته باشیم که این نمایشنامه‌‌ها اجرا شوند که این برنامه تا پایان سال جاری هر هفته روی صحنه خواهند رفت.

زارعی در ادامه گفت: فقط بحث اجرای آثار مطرح است و کاملا غیررقابتی است. این رویداد فرهنگی توسط دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزارت ارشاد برگزار خواهد شد. در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در آبان تعدادی از این آثار اجرا و از آنها تقدیر خواهد شد.

وی در خصوص حمایت از گروه‌های اجرایی بیان داشت: گروه‌های تئاتری مساجد در سطح حرفه‌ای کار نمی‌کنند که به آنها هزینه‌ای پرداخت شود. بنابراین به آنها کمک هزینه‌ای داده نمی‌شود اما به هر یک از گروه‌هایی که در مساجد نمایشی را اجرا خواهند کرد یکی از هنرمندان حرفه‌ای مشاوره خواهد داد. در واقع هدف نهایی تربیت نسل جوان تئاتری است که با این برنامه نیروسازی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها