امیر جهانشاهی تشریح کرد؛

جزئیات اجرای ۲۰ طرح ساختاری در نیروی زمینی ارتش

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: بیش از ۲۰ طرح تغییر ساختاری با حمایت فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در نیروی زمینی به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۳۵۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 17July 2019

۲۰ طرح تغییر ساختاری در نیروی زمینی ارتش به اجرا درآمده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) در مشهد اظهار داشت: در ساختار جدید، تیپ‌های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص و تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ساختار داده است.

وی ادامه داد: قرارگاه‌های لشکری از تاکتیکی به عملیاتی ارتقا یافته است و لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) هم با زیر نظر گرفتن تیپ‌های ۳۷۷، ۳۸ زرهی و ۲۷۷ متحرک نجومی از قرارگاه تاکتیکی به عنوان قرارگاه عملیاتی به مأموریت خود ادامه می دهد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیپ‌های ۳۷۷، ۳۸ زرهی و ۲۷۷ متحرک هجومی از نظر آموزش، عملیات، اطلاعات، هدایت و کنترل عملیاتی و ارتقای آموزش و دیگر برنامه‌ها به صورت مستقیم زیر نظر قرارگاه عملیاتی ۷۷ با هماهنگی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق انجام وظیفه می‌کنند.

امیر جهانشاهی افزود: پیش از این پنج قرارگاه عملیاتی در کشور داشتیم که هم‌اینک به ۱۲ قرارگاه عملیاتی لشکری افزایش یافته است و در این ساختار جدید، ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی به صورت مستقیم به این قرارگاه‌های عملیاتی لشکری زیر نظر قرارگاه‌های منطقه‌ای و با مسئولیت‌های بیشتر داده شده است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشور گفت: دشمنان می‌خواهند با فشارهای مختلف اقتصادی و تحریم، ایران را تضعیف کنند؛ اما کشور ما با داشتن مؤلفه‌های قدرت رهبری، مردم و نیروهای مسلح مقتدر در برابر توطئه‌ها ایستاده است و نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا با آمادگی رزمی کامل در هر جا که نیاز است از مرزهای اعتقادی و امنیت ملی هوایی و دریایی و زمینی دفاع می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح‌های مختلف در خصوص ارتقای تحرک و کارآمدی نیروی زمینی ارتش هم گفت: به‌منظور ارتقای آمادگی رزمی و داشتن نیروی انسانی متعهد، آموزش‌ها، متون آموزشی و سلاح‌ها و خودروها را به‌روز کرده‌‌ایم.

سرتیپ جهانشاهی افزود: طرح‌های مختلف «لبیک یا خامنه‌ای» در حوزه معیشت و مسکن نیروها نیز آغاز شده است و در این راستا هم‌اینک ساخت ۲۰ هزار خانه سازمانی جدید در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین پروژه ساخت هفت هزار واحد نیز آغاز شده و عملیات ساخت ۲۳ هزار واحد سازمانی دیگر هم در مرحله انتخاب پیمانکار است.

در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی تکریم و فرمانده جدید این قرارگاه معرفی شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار