رئیس بسیج جامعه زنان کشور:

اجاره ندهیم فضای مجازی قتلگاه نوجوانان شود

مینو اصلانی با تاکید بر اینکه نباید اجاره دهیم فضای مجازی قتلگاه نوجوانان شود، گفت: لازم است تا دانش رسانه‌ای خانواده‌ها افزایش یابد و تهدیدات فضای مجازی به فرصت تبدیل شده و از موقعیت علمی این فضا برای ارتفای سطح فرهنگی استفاده شود.
کد خبر: ۳۵۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 17July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمعیت ۹ میلیون نفری جامعه بسیج زنان، اظهار داشت: این سازمان بیش از ۹ میلیون عضو و ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور دارد که بسیاری از این آمار را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و با آشنایی از بسیج می‌توان گفت که این خود جوانان هستند که پایگاه‌ها را اداره می‌کنند.

وی گفت: در برنامه توسعه ششم باید ۴ میلیون بر تعداد بسیجیان زن افزوده شده و به مرز ۱۴ میلیون برسیم. سه هزار زن کار آفرین داریم که در همه زمینه‌های تولیدی نقش آفرینی می‌کنند.

اصلانی با اشاره به جایگاه الگوگیری زن در اجتماع، افزود: تشکیلات زنان بسیج کشور در دنیا بی‌نظیر است که از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد. در این راستا گفتمان الگوی «زن نه شرقی و نه غربی» شروع شده است که در این خصوص نیز کتاب های زیادی درحال انتشار است.

وی ادامه داد: بحران زن موضوع جدی است؛ چرا که بنابه تعریف غرب، زن بی‌هویت شده و جایگاه مادر بودن را از دست داده است، از این‌رو با مطرح کردن این الگو و گفتمان‌سازی این الگو، روح جدیدی دمیده شده که راه برون رفت از بحران است.

مسئول بسیج جامعه زنان ابراز داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی جزو وظایف بسیج جامعه زنان  است که در این راستا تلاش می‌کنیم با تبلیغ و ترویج و پیش گرفتن راهکارهای متفاوت تغییر دهیم؛ چرا که با روند کنونی، جایگاه خانواده در بحث جمعیت با بحران مواجه است و در این راستا به سمت سالخوردگی سوق پیدا می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه ازدواج دختران و پسران از دیگر اقدامات بسیج زنان بوده؛ چراکه این نوع سبک زندگی وظیفه همه است و کارگاه مهارت زندگی برای ۲۰ هزار جوان برگزار می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه دوره‌های آموزش و تربیت کارشناس مشاور داریم، ابراز کرد: شعار ما این است که «هر پایگاه مقاومت یک مشاور خانواده برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده» است.  

این مقام مسئول با تاکید بر نقش خانواده در آگاهی بخشی به فرزند، از برگزاری کارگاه آموزشی برای تربیت کودکان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی یک بحث جدی در خانواده است از این‌رو لازم است تا دانش رسانه‌ای خانواده‌ها افزایش یابد و تهدیدات فضای مجازی به فرصت تبدیل شده و از موقعیت علمی این فضا برای ارتفای سطح فرهنگی استفاده شود، نباید اجاره دهیم فضای مجازی قتلگاه نوجوانان شود.

رئیس بسیج جامعه زنان با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات، از جمله مطالبات جدی خانواده‌هاست بیان داشت: متاسفانه پاسخی از سوی مسئولان درباره این موضوع داده نشده است، قطعاً اگر شبکه ملی داشته باشیم می‌توان فضای مجازی را امن ساخت؛ چرا که در هیچ جای دنیا فضای مجازی تا این میزان که در ایران رها شده است، نیست ولی در کشور فضای مجازی ناامن شده و  مشکلات زیادی دامنگیر خانواده‌ها شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: فضای مجازی جزئی از زندگی ماست و می‌توان تهدیدات را با افزایش دانش رسانه‌ای مردم به ویژه مادران افزایش داد. 

اصلانی با تاکید بر اینکه شبکه‌های مختلف تربیتی در این خصوص ساماندهی شده است، اظهار داشت: به عنوان تشکل مردمی، تقویت و تعالی بنیان خانواده و ساخت الگوسازی از زنان جامعه و ۷ هزار زن شهید و تقویت هویت ملی جزو وظایف ما می‌باشد. 

وی اضافه کرد: ۳۵ درصد کودکان آمریکایی از روابط نامشروع به دنیا آمده‌اند از این‌‌رو در غرب مردم را به خویشتن داری زنان و مردان دعوت کرده و می‌خواهند در کلیسا ازدواج شرعی انجام دهند.

رئیس بسیج زنان در رابطه با شایعه ممنوعیت بستنی خوردن زنان در مجامع عمومی بیان کرد: این موضوع و کذبیت آن روشن شد و البته مردم فهیم به خوبی می‌دانستند که شایعه‌ای بیش نیست؛ ولی در حال، بنده تاکید بر افزایش دانش رسانه‌ای دارم تا درست تشخیص دهیم.

اصلانی افزود: البته تجمع زنان عفیفه در هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور به قدری دشمن را عصبانی کرده بود که آن‌ها این شایعه را در اندیشکده‌های خود منتشر کرده و پخش کرده بودند. 

رئیس بسیج جامعه زنان در کشور یادآور شد: بالغ بر ۱۰ هزار نفر نخبه زن در بسیج وجود دارد به همین منظور فعالیت‌ها، کمک‌ها و حمایت‌ها و معرفی این عزیزان در بخش اختراع و فعالیت اجتماعی و غیره از سوی بسیج انجام می‌گیرد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مدیریت زنان در کشور گفت: نباید نگاه جنسیتی به این موضوع داشت چراکه این کار تحقیر زن است و سهم‌دهی برای مدیریت زن یک نگاه سطحی است بلکه باید ظرفیت ایجاد شود و اینکه حکم کنیم که این درصد و میزان باید زنان مدیر باشد یک نوع تحقیر زن است چراکه به جای در نظر گرفتن توان زن، جنسیت را در نظر می‌گیرند. 

اصلانی در ادامه افزود: همانطور که رهبری فرمودند اینکه چقدر زن وزیر و وکیل داریم افتخار نیست بلکه افتخار ما میلیون‌ها زن مسلمان است که در صحنه‌های مختلف بدرخشند. 

وی افزود: دشمن، اندیشکده مقابله با حیا و عفاف تشکیل داده تا روی جوانان تاثیر بگذارد، برخی مدعی تقابل ما با زنانی است که شاید پوششان شبیه ما نیست، در حالی که اینگونه نیست همه زنان و دختران این کشور  فرزندان ما هستند.

این مسئول کشوری ادامه داد: در بخش آموزش‌های لازم در سراسر سیستم آموزشی، موضوع جدی در مورد اغناسازی حجاب نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها