اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکا

وزیر امور خارجه روسیه امروز در اظهاراتی با اعلام هشدار درباره عواقب اقدامات ضد ایرانی آمریکا، گفت: معالاتی از طریق اینستکس انجام شده است.
کد خبر: ۳۵۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ - 17July 2019

اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تا به حال فقط چند میلیون دلار پرداخت از طریق مکانیزم محاسبات بین اتحادیه اروپا و ایران موسوم به اینستکس انجام شده که در واقع ناچیز و هیچ است.

لاوروف گفت: فعلاً اینستکس فقط می‌تواند به تحویل کالاهای انسانی همچون مواد غذایی و دارو خدمات ارائه دهد که بدون این هم آمریکاییان آنها را کالاهای ممنوعه اعلام نکرده اند. طوری که در دیدار با «مارکوس ادر» نماینده اتحادیه اروپا در روسیه مطلع شدم تا به حال چند میلیون دلار پرداخت از این طریق انجام شده است. البته این رقم در مقایسه با تعهدات شرکای ایران در چارچوب برجام که خریداری بدون ممانعت نفت ایران و حواله بدون مانع پرداخت‌های مربوط به بهای این ماده انرژی زا را در نظر می‌گیرند، هیچ است.

لاوروف همچنین در مصاحبه‌ای با Argumenty i Fakty daily با اعلام هشدار درباره عواقب اقدامات ضد ایرانی آمریکا گفت: روسیه هشدار می‌دهد که بازی قدرت نمایی آمریکا علیه ایران می‌تواند وضعیت خطرناکی را در منطقه به وجود آورد که مسئولیت عواقب فاجعه آمیز آن تنها بر عهده واشنگتن خواهد بود.

وی گفت: سیاست خارجی روسیه چند جانبه است و در آن اصلی به نام «دوستی علیه کشور ثالث» وجود ندارد. روسیه در تماس‌های خود با رهبران همه کشورهای منطقه بدون تغییر بر لزوم مشارکت برای یافتن راه حل صلح آمیز مشکلات به وجود آمده و خودداری از روش‌های زورمدارانه و نظامی و تهدید برای استفاده از این روش‌ها تاکید می‌کند.

لاوروف یادآور شد: افزایش کنونی وخامت اوضاع در منطقه نتیجه خطی مشی ضدایرانی و تحریک آمیز آمریکا و برخی متحدانش است. در واشنگتن بازی قدرت نمایی به راه افتاده و اقداماتی با هدف بی اعتبار کردن تهران و متهم کردن این کشور به تمامی مشکلات موجود در منطقه انجام می‌شود. این وضعیت بسیار خطرناک است و مسئولیت عواقب فاجعه‌آمیز احتمالی آن تنها بر عهده دولت آمریکاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار