یادمان شهدای «خمه سفلی» نیازمند نگاه مسئولین است

یادمان شهدای روستای «خمه سفلی» که با تمام پیگیری ها، هیچگونه اقدامی برای بازسازی آن انجام نشده و احتمال ریزش آن بسیار بالاست، نیازمند نگاه مسئولین است.
کد خبر: ۳۵۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ - 17July 2019

یادمان شهدای «خمه سفلی» نیازمند نگاه مسئولین

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهدا تابلوی تمام نمای عشق، ایثار و فداکاری هستند که با گذشت از زیباترین هدیه الهی به خود که همان جان شیرین‌شان می‌باشد، زندگی، آرامش و امنیتی را به ما بخشیدند تا در سایه آن تفکرات ناب اسلامی را به سراسر دنیا منتقل کنیم و پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسانیم.

 در میان هیاهوی روزگار گاهی زرق و برق دنیای فانی نگاه ما را از آثاری که یاد شهدا را در دل‌ها زنده می‌کند، برمی‌گرداند.

با وجودی که گاهی اوقات شاهد هستیم برای ساخت مراکز تفریحی، تفرجگاها و ورزشگاه‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف می شود، در گوشه کنار این مرزو بوم شاهد بی‌مهری‌هایی نسبت به شهدا هستیم که دل‌های مشتاقان و شیفتگان آنان را  اندوهگین می‌سازد.

یادمان شهدای روستای «خمه سفلی» از توابع «الیگودرز » با تمام پیگیری ها، از طرف بنیاد شهید و بخشداری ها و دهیاری هیچ گونه اقدامی برای بازسازی انجام نشده و احتمال ریزش آن بسیار بالاست و نیازمند نگاه مسئولین است.

احمد فتحی رئیس شورای  روستای «خمه سفلی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، از کمبود اعتبارات دهیاری روستا جهت مرمت و بازسای یادمان شهدای والامقام این روستا گفت و در ادامه  اظهار داشت: روستای خمه سفلی نسبت به آمار جمعیتی در کشور دارای رتبه افتخار امیز ایثار و شهادت می‌باشد که با تقدیم ۲۷ شهید گلگون کفن دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از اهالی روستا در زمان جنگ تحمیلی از پیر و جوان به خط مقدم مبارزه با دشمن متجاوز رفته و جانشان را نثار کردند، افزود: حق مردم شهید پرور در این روستا به خوبی ادا نشده و مردم به نحوه نگهداری یادمان شهدا معترض هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای خمه سفلی تصریح کرد: در شوراها و دهیاری های ادوار گذشته هم به درستی تعیین مسئولیت نشده و اگر اینچنین بود با هزینه ڪمتر می‌شد این مکان مقدس که آرامگاه بهترین فرزندان این سرزمین می‌باشد را تعمیر کرد.

فتحی که خود از خانواده شهدا  است با بیان اینکه با حضور در این یادمان بغض گلویم را می‌گیرد و هیچ گاه نمیتوانم این شرایط را برای قبور پاکشان بپذیرم، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه به عنوان شورا در روستا شروع به کار کردم نامه نگاری های زیادی انجام داده ام در بیشتر جلسات به این موضوع پرداخته ام.

وی با بیان اینکه ای کاش این یادمان هیچ گاه ساخته نمی شد، و آن درختان زیبا در بالای قبور شهدا همچنان سبز بود و پدر و مادر شهدا با همان شرایط به زیارت جگر گوشه هایشان می‌رفتند، گفت: کاش آن حوض قدیمی در کنار قبور پاک شهدا را تخریب نمی کردند تا امروز بچه های کوچک به بهانه ی بازی عکس زیبای شهدا را می دیدند .

رئیس شورای اسلامی روستای خمه سفلی  گفت:  این یادمان شهدا که جلوه زیبایی در اوایل ساخت داشت امروز به مخروبه ای تبدیل شده است و تمامی درها و پنجره های آن را به سرقت برده و دیگر با فضای باز فرقی ندارد.

فتحی ادامه داد: در بارندگی های اخیر و سیل آسا که در اوایل سال رخ داد هر لحظه منتظر تخریب بودیم که خدا رو شکر چنین نشد اما سقف این یادمان در حال تخریب است .

وی در پایان ضمن تشکر از علی گودرزی از خبرنگاران دفاع پرس در لرستان ادامه داد: در پایان ملتمسانه از مسئولین در خواست می‌کنیم به ما کمک کنند تا دل خانواده های شهدا را که بهترین فرزندان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند شاد کنیم .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار