مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم تاکید کرد؛

ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزش جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس

حجت‌الاسلام لقمانپور بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزش جمع آوری اسناد دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ - 17July 2019

همدلی مناسبی بین نیروهای مسلح قم در زمینه اسناد دفاع مقدس ایجاد شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در جلسه کمیته استانی اسناد دفاع مقدس استان اظهار داشت: همدلی ها و هماهنگی هایی با رده های نیروهای مسلح استان از جمله سپاه صورت گرفته است.

وی افزود: از نتایج این تعامل می توان به برگزاری باشکوه مراسم تشییع هفت شهید گمنام در هشتم تیر و نیز خیز بلند برای جمع آوری و تبادل اسناد شهدا و ایثارگران و برنامه های مشترک دیگر اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم ابراز کرد: با برگزاری کنگره 6 هزار شهید استان قم در سال آینده، امیدواریم مجموعه زیادی از اسناد دفاع مقدس مربوط به نقش استان در سال های حماسه و ایثار جمع آوری شود.

لقمانپور تاکید کرد: در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان از ظرفیت رده های نیروهای مسلح استان نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در دوران دفاع مقدس یگان مستقلی از ارتش نداشت اما رزمندگان قمی بودند که شخصیت هایی تاثیرگذار در طول دفاع مقدس محسوب می شدند که از جمله می توان به برخی فرماندهان رده بالای ارتش و یا خلبانان شهید استان اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم همچنین با تاکید بر حفظ نقش ستادی این اداره کل در برنامه های استان افزود: به دنبال تقویت کمیته استانی شورای اسناد و برگزاری کارگاه های آموزش جمع آوری اسناد هستیم تا به وحدت رویه در زمینه ثبت تاریخ شفاهی و جمع آوری اسناد برسیم.

وی ضرورت بازدید از گنجینه های اسناد دفاع مقدس در مراکز مختلف و تبادل تجربیات و نیز استفاده از کتابخانه های تخصصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، جانمایی ویژه ای برای رده های نیروهای مسلح و سایر اقشار از حیث معرفی و بایگانی اسناد ایثار و شهادت در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها