سردار علاماتی:

اسناد دفاع مقدس منبع سوژه‌های فیلم، داستان و رمان هستند

رییس مرکز اسناد دفاع مقدس گفت: اسناد دفاع مقدس منابع ارزشمندی برای فیلم، داستان و رمان هستند و باید از این اسناد رفع مهجوریت کرد.
کد خبر: ۳۵۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ - 18July 2019

اسناد دفاع مقدس منبع سوژه های فیلم و داستان و رمان هستند/ ضرورت رفع مهجوریت از گنجینه های ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «غلامرضا علاماتی» رییس مرکز اسناد دفاع مقدس کشور طی سخنانی در جلسه کمیته استانی اسناد دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: خط مشی بنیاد حفظ آثار، سیاست گذاری است بدون مداخله در اجرا مگر در جاهایی که ضرورت امر ایجاب می کند.

وی افزود: سیاست این است که ما نقش ستادی، چارچوب ها، خط مشی ها، دکترین ها، آیین‌نامه ها، فرمت ها، دستورالعمل ها و وجوهات قانونی هموار کننده مسیر را پیگیری کنیم تا ضمن پرهیز از موازی کاری، در زمینه دیگر امور از جمله جمع آوری اسناد نیز مشکلی نداشته باشیم.

رییس سازمان اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پنجم اسفند سال 95 آیین نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس به همه استان ها و نیروهای مسلح ابلاغ شده است و این آیین نامه خط مشی ما را در حفظ و نگهداری اسناد مشخص می کند.

وی افزود: مردم ما کل جنگ را اداره کردند و کار حفظ اثار و اسناد هم یک کار جمعی است که از عهده فقط یک گروه خاص بر نمی آید و لذا باید جلسات کمیته استانی اسناد که یکی از کمیته های قوی محسوب می شود، به عنوان یکی از کمیته های شورای هماهنگی استان ها زیر نظر استانداری، ذیل اشراف این شورا و با دبیری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار گردد.

سردار علاماتی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر ضرورت مقابله با تحریف و فراموشی دفاع مقدس تاکید کرده اند و امروز می بینیم که هرگونه اعمال تحریف ممکن است از سوی اسناد متوجه همه ما بشود و شاهد این هستیم که گهگاهی در جامعه سخنان غیر مستدل به زبان می آید.

وی با ذکر این نکته که هم در زمینه تاریخ شفاهی و هم در زمینه اسنادی حاضر به برگزاری کارگاه آموزشی هستیم، افزود: سامانه «سجا دفاع مقدس» برای یکدست شدن اسناد تعریف شده و این سامانه مکتوب و غیر مکتوب را در خود جای داده است.

رییس سازمان اسناد دفاع مقدس گفت: در تدارک برگزاری کنگره ملی جمع آوری اسناد دفاع مقدس هستیم که آن را در سطح استان ها تسری دهیم.

وی بهره گیری از ظرفیت کتابخانه های عمومی و تخصصی در زمینه دفاع مقدس و توجه به دیجیتال به عنوان دروازه دستیابی به اسناد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی همه اقشار باعث شد در برابر تمام دشمنان بایستیم و امروز در زمینه اسناد هم باید همان وحدت و همدلی را حفظ کنیم.

علاماتی افزود: باید اسناد را از مهجوریت در آوریم زیرا همه ما خواهیم رفت و تنها این اسناد هستند که سال های سال باقی می مانند و از دل اینها فیلم و رمان و... بیرون می آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها