ریابکوف:

ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایران توسط آمریکا، آزار سیاسی است

معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اقدام آمریکا در ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایرانی، گفت: آمریکا به آزار و اذیت سیاسی روی آورده است.
کد خبر: ۳۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 18July 2019

ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایران توسط آمریکا، آزار سیاسی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از اقدام آمریکا در ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایرانی مستقر در نیویورک، انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ریابکوف که بعد از نشست دوجانبه آمریکا و روسیه در ژنو سوئیس صحبت می‌کرد، گفت: «ما چنین اقدامی را بسیار منفی ارزیابی می‌کنیم. متأسفانه، آمریکایی‌ها این وضعیت را برای نمایندگان چند کشور که حکومت‌های آن‌ها به دلیلی خوشایند واشنگتن نیستند، ایجاد کرده است.»

وی گفت: «در ارتباط با ایران، ما نمونه‌ای از آزار و اذیت سیاسی را شاهد هستیم. فکر می‌کنم همکاران ایرانی من، این مسئله را از یکسو اجتناب‌ناپذیر می‌دانند و از سوی دیگر آن را بهایی تعبیر می‌کنند که باید به دلیل استقلال سیاست خارجی خود بپردازند.»

دولت آمریکا این هفته در نامه‌ای به هیأت دیپلماتیک ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، محدوده تردد آن‌ها را به تنها چند خیابان محدود کرده است. واشنگتن همین وضعیت را برای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز که به نیویورک سفر کرده، به وجود آورده است.

این در حالی است که بر اساس موافقتنامه میزبانی که آمریکا هنگام استقرار مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به امضا رسانده، وظیفه دارد حضور هیأت‌های خارجی در نشست‌های سازمان ملل را بدون مانع تسهیل کند. واشنگتن در دولت «باراک اوباما» نیز در اقدامی خلاف موافقتنامه میزبانی، از صدور روادید برای «حمید ابوطالبی» که قرار بود به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مشغول به کار شود، خودداری کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها