مدیر کل صدا و سیمای مازندران خبر داد؛

اجرای نمایش رادیویی «شهدای خان طومان» در صدای مرکز مازندران

هادی ابراهیمی از پخش نمایش رادیویی «شهدای خان طومان» در صدای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 18July 2019

اجرای نمایش رادیویی «شهدای خان طومان» در صدای مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «هادی ابراهیمی» مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران در حاشیه شروع به کار اجرای نمایش رادیویی شهدای خان طومان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایش امروز حاصل زحمات پنج ماهه همکاران ما در رادیوی مازندران است و پروژه نمایشی 16 شهید خان طومان با توجه به مظلومیتی که داشتند، در حال ضبط است.

مدیر کل صدا و سیمای استان مازندران با بیان صحنه‌های زیبا که در این نمایش وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نمایش از مراحل اعزام شهدا تا رزم آوری آنها در خان طومان سوریه روایت می‌کند.

وی با اشاره به 40 شهید مدافع حرم مازندران، افزود: از بین شهدای مدافع حرم مازندران، حماسه 16 شهید مازندرانی که در خان طومان حماسه آفریدند و دارای یک برد ملی و بین المللی هستند بر همین اساس، تلاش کردیم بعد از ضبط ارکسترال موسیقیایی شهدای خان طومان در قالب نمایش رادیویی هم این حماسه را بازآفرینی کنیم.

ابراهیمی بازخوانی حماسه شهدای مدافع حرم در برابر جریان تکفیری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مفاهیم ارزشها و دفاع مقدس بویژه حماسه شهدای مدافع حرم که در راستای دفاع از حرم اهل بیت (ع) حماسه آفرینی کردند را باید به نسل جوان انتقال دهیم و ما وظیفه داریم این حماسه ها را زنده کنیم که جز به زبان هنر نمی توان این رشادتها را تبیین کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با آغاز نمایش رادیویی شهدای خان طومان، این اثر بصورت تصویری نیز در سیمای مازندران ساخته و پخش شود.

ابراهیمی در پایان متذکر شد: تمام تلاش صداوسیمای مازندران این است که این اثر از شبکه‌های ملی هم پخش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها