انتقاد روسیه از اقدام آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از برنامه اف-35

معاون وزیر امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا در کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید اف-35 به دلیل اقدام آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۵۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 19July 2019

انتقاد روسیه از اقدام آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از برنامه اف-35به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا در کنار گذاشتن آنکارا از برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام روسی اظهار داشت: اقدام آمریکا در کنار گذاشتن ترکیه از برنامه اف-35 در راستای سیاست واشنگتن برای تنبیه ملت‌ها به دلیل اقدام آن‌ها به عنوان یک نهاد مستقل است.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ کنار گذاشته است. 

پنتاگون گفت: این تصمیم را بعد از آن گرفته است که ترکیه از روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ خریده و آن را در خاک خود مستقر کرده است.

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه نیز در واکنش به این اقدام آمریکا گفته است: «اقدام آمریکا در اخراج ترکیه از پروژه تولید اف ۳۵ بر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه به بخش جنوبی آن تاثیر منفی خواهد گذاشت». 

تنش آنکارا و واشنگتن بر سر پروژه پرهزینه تولید جنگنده‌های مدرن اف ۳۵ بعد از آن آغاز شد که آمریکا اعلام کرد ترکیه نمی‌تواند همزمان از این جنگنده‌ها و اس ۴۰۰ استفاده کند و باید بین این دو، یکی را انتخاب کند؛ چرا که بر اساس ادعای مقامات آمریکایی استفاده همزمان از اف ۳۵ در این کشور می‌تواند اسرار و تکنولوژی جدید این جنگنده‌های آمریکا را افشا کند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار