پدر شهید احمدی روشن: جلوی هنجارشکنی‌ها و بی‌حجابی‌ها گرفته شود

«رحیم احمدی روشن» با اشاره به مجاهدت‌های دانشمندان شهید گفت: مصطفی خالصانه و تنها برای خدا جهاد کرد و خداوند میفرماید مزد جهاد شهادت است و مصطفی باید شهید می‌شد و نه تنها مصطفی، تک تک این دانشمندانی که ترور شدند، در راه خدا باید شهید می‌شدند.
کد خبر: ۳۵۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ - 20July 2019

پدر شهید احمدی روشن: جلوی هنجارشکنی‌ها و بی‌حجابی‌ها گرفته شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رحیم احمدی روشن» پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» که برای شرکت و سخنرانی در اجتماع دختران انقلاب در حمایت از حجاب و عفاف به اصفهان سفر کرده است، در گفت‌وگو با «شبستان»، مردم اصفهان را مردمی قهرمان خواند و اظهار داشت: به مردم شهیدپرور، صبور و قهرمان اصفهان سلام عرض می‌کنم. مردمی که در تمام این ۴۰ سال، و اکنون که وارد گام دوم انقلاب اسلامی می‌شوند، همچنان پای نظام و رهبر و انقلاب ایستاده‌اند؛ و من سر تعظیم به پیشگاه این مردم فرود می‌آورم که شهدای عزیز و گرانقدری را تقدیم انقلاب کردند و خم به ابرو نیاوردند.

وی از بی‌توجهی و اهمیت ندادن مسئولان نسبت به مسئله عفاف و حجاب گفت و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خود آن قوم و ملت نسبت به تغییر سرنوشت خود اراده و اقدام کنند و واقعیت این است که متاسفانه ما خودمان این سرنوشت را رقم زده‌ایم که عده‌ای آمده‌اند و سوار کار شده و به چیزی که اهمیت نمی‌دهند مسئله عفاف و حجاب است.

پدر شهید احمدی روشن، ادامه داد: وجود خود خداوند متعال در هستی برای این است که مردم را به بهشت هدایت کند و به طرف فلاح و رستگاری سوق بدهد و ۱۲۴ هزار پیامبر، ۱۴ معصوم، قرآن کریم، روایات، همه علما و مراجع تقلید وغیره مامورند برای اینکه مردم را به طرف بهشت راهنمایی کنند و نگذارند که مردم به سمت جهنم بروند.

وی با رد این گفته که بی‌حجابی آزاد گذاشته شود، تصریح کرد: من از کسانی که معتقدند بایستی بی حجابی را در کشور آزاد گذاشت تا بعضی، هر کاری دلشان خواست انجام دهد می‌پرسم حد نهایت این بی‌حجابی کجاست و آیا اگر فرضاً آن‌ها را در موضوع بی حجابی آزاد گذاشتیم، این بی حجابی به برداشتن روسری و لباس‌های فعلی متوقف می‌شود؟ مسلما اینطور نیست و این افراد اگر احساس کنند می‌توانند بدون مزاحمت هر کار که خواستند بکنند مطمئناً پا را از این هم فراتر خواهند گذاشت و در نهایت جامعه به سمت فساد و فحشا کشیده خواهد شد.

پدر دانشمند هسته‌ای شهید مصطفی احمدی روشن با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود: استکبار جهانی نمیخواهد که ایران اسلامی به سمت ارزش‌ها و مبانی اسلام پیش برود و جامعه ما به سمت مطلوب ارزشی پیش برود بلکه می‌خواهند جامعه ما را به سمت فساد و فحشا بکشند و پشت همه این بی‌بند و باری‌ها و این بی حجابی‌ها دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام نشسته‌اند.

وی جمهوری اسلامی را کشور امام زمان توصیف کرد و افزود: اینجا کشور امام زمان است و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید جلوی این هنجارشکنی‌ها گرفته شود و این ارزش‌های دینی جامعه حفظ شود حتی توسط افرادی که مسلمان نیستند چرا که قوانین نظام جمهوری اسلامی که کل ملت ایران به آن رای دادند بایست توسط همه رعایت شود.

احمدی روشن با اشاره به حضور خود در اجتماع دختران انقلاب در حمایت از حجاب بیان کرد: من وظیفه داشتم به نمایندگی از کسانی که سرمایه‌های عظیم خود یعنی پاره‌های تن و جگرگوشه‌هایمان را در این راه فدا کرده‌ایم در این برنامه شرکت کنم.

وی جدا دانستن ۲ مقوله عفاف و حجاب را، نظر و حرف نادرستی دانست و توضیح داد: اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند که عفاف داشتن کافی است و حجاب ضرورتی ندارد و یا به قولی دل باید پاک باشد و حجاب مهم نیست مانند این است که کسی بگوید من دزد نیستم و این جامعه دزد ندارد و برای همین در خانه خود را شبانه رو باز می‌گذارم؛ حجاب چیز جدایی از عفاف نیست و من از کسانی که این حرف را می‌زنند میپرسم که شما از کجا می‌دانید آن کسی که به شما نگاه می‌کند با چه قصد و نیتی نگاه می‌کند و اصلاً فرزند این حرف درست باشد و عفاف جدای از حجاب باشد، آیا کسی که به شما نگاه می‌کند هم مثل شما عفیف است یا خیر؟ اما اگر حجاب و عفاف رعایت شود، به هیچ بیگانه‌ای اجازه ورود به حریم شخصی و ظاهری داده نمی‌شود و از بسیاری از مفاسد جلوگیری خواهد شد.

پدر شهید علم، مصطفی احمدی روشن از ضرورت نهی از منکر به یه مناسب گفت و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید و جادلهم بالّتی هی احسن به این معنی که بایستی در وهله نخست، در برخورد با چنین منکر‌هایی در اجتماع، با جدال احسن و شیوه مناسب مقابله و نهی از منکر کرد و با دعوا و درگیری و بدحرفی چیزی درست نمی‌شود و چه بسا بدتر شود و بهتر نشود.

وی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) پیرامون امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مردم در قبال این منکر‌ها وظیفه‌ای دارند و نمی‌توانند بگویند به من مربوط نیست. امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند که: خدا را خدا را امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید که اگر این ۲ فراموش شود، بدان شما بر شما مسلط می‌شوند و در آن هنگام هر چقدر خدا را بخوانید اجابت نخواهید شد. اکنون مردم باید وظیفه خود را در قبال ارزش‌ها و منکرات انجام دهند و این وظیفه تذکر لسانی است. اگر در جامعه همه نسبت به یک منکر مثل بدحجابی تذکر بدهند، آن بدحجاب می‌فهمد که در جامعه ارزشی و اسلامی جایی ندارد و اگر این اتفاق بیافتد، همه نسبت به این قوانین ملزم خواهند شد.

احمدی روشن ادامه داد:، اما اگر کسی می‌خواهد تذکر بدهد با قول خوش تذکر بدهد و از برخورد و درگیری پرهیز کند و به خاطر داشته باشد که همه بای نسبت به قانون ملزم و پایبند باشند و او هم مطابق قانون عمل کند و برخورد را به حکومت واگذار کرده و به تذکر اکتفا کند و امیدوارم خداوند متعال ما را از این سردرگمی نجات دهد.

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به حساسیت و تقید این شهید نسبت به موضوع حجاب گفت و افزود: مصطفی در مورد همسری که میخواست انتخاب کند، این ارزش‌ها را کاملا در نظر داشت. مصطفی همسری را برای خود برگزید که هم کفو خود اوست و امروز هم بعد از هشت سال از شهادت مصطفی، همسر او، با کمال اطمینان و بدون دغدغه در کنار ما زندگی می‌کند و ما بخاطر عفت این بانو، او را دختر خودمان می‌دانیم و بار‌ها به خود او گفته‌ام که من، ۳ دختر ندارم بلکه ۴ دختر دارم و شما نیز دختر من هستید.

وی در واکنش به این سوال خبرنگار شبستان که اگر مصطفی شهید نشده و زنده بود، به‌عنوان یک نیرو و یک سرمایه برای نظام، مهم‌ترین دغدغه‌ای که داشت چه بود پاسخ داد: نخست اینکه مصطفی باید شهید می‌شد و به خار این همه فداکاری و جهادی که به خاطر پیشرفت علم هسته‌ای کرد، باید شهید می‌شد و نه فقط مصطفی، همه دانشمندانی که شهید شدند، باید شهید می‌شدند چزاکه خداوند متعال می‌فرماید مزد جهاد شهادت است و واقعا چیزی جز شهادت شایسته این مجاهدت‌های خالصانه این دانشمندان هسته‌ای نبود. دوم اینکه طبق اعتقاد ما و نص صریح قرآن شهدا زنده هستند و قرآن می‌فرماید حتی به مخیله خود هم راه ندهید که کسانی که در راه خدا کشته شده مرده‌اند بلکه اینان زنده و نزد خدا متنعم است. اما این که اگر بود بزرگترین دغدغه او چه بود باید بگویم که بزرگترین دغدغه مصطفی تا هنگام شهادت این بود که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی محتاج کشور‌ها و مردم غیرمسلمان نباشد و می‌خواستند که آرمان‌های جامعه و مردم شهیدپرور حفظ شود و اکنون هم اگر مصطفی به طور فیزیکی در بین ما حضور داشت، همین دغدغه را داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار