دستورکار صحن علنی در هفته آینده؛

بررسی سوال ۲ نماینده از یک وزیر و گزارش تفحص از سهام عدالت

مجلس در هفته آینده و در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سؤال ۲ نماینده در یکی از جلسات مجلس حضور یابد.
کد خبر: ۳۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ - 04December 2014

بررسی سوال ۲ نماینده از یک وزیر و گزارش تفحص از سهام عدالت

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سهشنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه میدهد که در مهم ترین بخشها قرار است محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سؤال 2 نماینده به صحن عانی مجلس میآید.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح اصلاح ماده(5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جامع حدنگار(کاداستر) که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که سلب یک فوریت از دو فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 3/4/1393 به تصویب رسیده است.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن که یک فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ 3/8/1391 به تصویب رسیده است. گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکتهای تعاونی روستایی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعاده شده است.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانهها که یکفوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 18/2/1392 به تصویب رسیده است. گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 28/7/1392 به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 6/7/1393 به تصویب رسیده است. گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور که یک فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ  26/5/1393 به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده 104 آئیننامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفته است. گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده 104 آئیننامهداخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفته است.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده 104 آئیننامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفته است. گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده(178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استانها ارائه شده و در اجرای ماده 104 آئیننامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفته است.

همچنین سؤال حجتالاسلام سیدناصر موسوی لارگانی و نیز زهره طبیبزاده نوری نمایندگان فلاورجان و تهران از محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستورکار هفته آینده مجلس قرار دارد.

بر این اساس، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت و نیز گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاستهای اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی درباره نحوه اجرای آنها که در اجرای ماده(44) و تبصره(1) ماده(49) آئیننامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسات هفته آینده مجلس قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار