معاون هنری سینمایی حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

سومین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار می‌شود

محسن مرادی گفت: سومین جشنواره ملی فیلم ایثار، فیلمنامه و فیلم 120 ثانیه‌ای با موضوع ایثار اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ - 20July 2019

سومین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار می‌شود

محسن مرادی معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، از برگزاری سومین جشنواره ملی فیلم ایثار و شهادت خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با عنوان ایثار اجتماعی، در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج ایثار اجتماعی به‌عنوان زیربنای فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایثار یعنی منفعت دیگران را بر مصلحت خود مقدم داشتن، افزود: در آیات قرآنی و سیره اهل بیت علیه سلام به این ارزش و اصطلاح معنوی توجه بسیاری شده و بسیار با ارزش‌تر از احسان و نیکی و کمک رساندن به دیگران قلمداد شده است.

مرادی با بیان اینکه در ایثار اجتماعی، ایثارگر، فرد یا افرادی از جامعه را برخود مقدم داشته و درعین احتیاج خود، در کمک و بخشش دیگران اقدام می‌نماید، افزود: در احسان، فرد از مازاد دارایی خویش به دیگران کمک و یاری می‌رساند.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: در ایثار اجتماعی گاهی فرد آگاهانه جان خود را هم در راه حفاظت از افراد جامعه می‌دهد که این همان شهادت، اوج قله ایثار است.

وی با تأکید براین‌ نکته که تقدم دیگری برخود باید با نیت رضایت خداوند متعال باشد، تصریح کرد: احسان و یاری به دیگران همواره محدودیت و سقفی برای کمک و یاری رساندن به دیگران وجود دارد.

 مرادی ادامه داد: اگرچه ترجیح دیگری برخود، فی نفسه ارزش انسانی دارد و در جهت کمک به همنوع در فرهنگ دینی از جایگاه متعالی برخوردار است، تلاش برای ترجیح منافع و مصالح عمومی برمنفعت شخصی عامل اثر بخش در قوام و استحکام زندگی اجتماعی محسوب می‌شود و مورد تأیید است.

مسئول معاونت هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  با بیان اینکه توجه به حقوق عمومی و تلاش برای توسعه فرهنگ، رعایت و تأمین آن وظیفه آحاد شهروندان متعهد یک جامعه محسوب می‌گردد، خاطر نشان کرد: در این راستا است که واژه ایثار اجتماعی به معنای ترجیح مصالح و منافع عمومی بر منفعت فردی به عنوان یک ارزش مطلوب فرد در خدمت جمع مفهوم یافته و باید در بستر ادراک و کانون توجه عمومی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به حضور در سومین جشنواره فیلم ایثار می‌توانند فرم شرکت در جشنواره را از پایگاه اینترنتی com.navideshahed.www دریافت نمایند، افزود: مهمترین اهداف جشنواره‌ ترویج مضامین و مفاهیم اسلامی و انسانی نهفته در موضوع ایثار اجتماعی، خلق و تولید آثار اجتماعی و هنری فاخر و نمونه در ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، توسعه آگاهی و تعمیق بینش فرهنگ ایثار به‌عنوان یک هنجار اجتماعی در بین آحاد جامعه، تشویق و ترغیب فیلمسازان به تولید آثار با موضوع ایثار اجتماعی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان می‌باشد.

مرادی، ایثار اجتماعی، رشد فضایل اخلاقی، تقویت رفتارهای جمع گرایانه، بهداشت روانی فرد و جامعه ، امید به زندگی، سلامت اجتماع، امنیت ملی و آرامش اجتماعی را از مهمترین اهداف جشنواره برشمرد و گفت: جشنواره اختصاص به آثاری دارد که موضوع و مضمون آنها در یکی از محورهای جشنواره بوده و به ترویج و توسعه فرهنگ ازخودگذشتگی، مقدم داشتن دیگران برخود، توجه خاص داشته باشد.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت:  این جشنواره به‌صورت رقابتی در دو بخش فیلم‌های کوتاه 120 ثانیه‌ای (رئال – انیمیشن، (فیلم‌های 120 ثانیه‌ای قالبی کاربردی برای بیان مفاهیم بلند در مدت زمان کوتاه است با محوریت خانواده‌های شاهد و ایثارگر و غیرایثارگر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر مدت زمان آثار ارسالی نباید بیشتر از 120 ثانیه باشد ، گفت: تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه بایستی در قطع DVD یا DVCAM یا CAM D.M و با فرمت (H264 (Mpg4 باشد.  مرادی با تأکید بر اینکه دبیرخانه جشنواره فقط یک نفر را به عنوان مؤلف اثر می‌پذیرد، اضافه کرد: شرکت نمودن نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی با معرفی یک نفر به‌عنوان کارگردان بالامانع است.

این هنرمند لرستانی با بیان اینکه جوایز جشنواره در هر رشته، تنها به یک نفر اهدا می‌شود، گفت: ارسال فرم درخواست، کپی کارت ملی، یک قطعه عکس پشت‌نویسی شده به همراه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

وی بیان کرد:  الزمی است متن فیلمنامه‌ها تایپ شده و به صورت پرینت یک رو در کاغذ A4 ،مجلد و در سه نسخه تهیه ارسال شود و فیلمنامه‌های ارسالی نباید قبلًا به چاپ رسیده یا از آن فیلمی ساخته‌شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها