سردار باقرزاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهید ادبیان سد پولادینی در جبهه غرب پدید آورد + فیلم

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید ادبیان در جبهه غرب خوش درخشید و توانست با یگان‌های تحت امرش سد پولادینی در مقابل دشمن بعثی به وجود آورد.
کد خبر: ۳۵۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 21July 2019

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در توصیف شخصیت شهید حسین ادبیان اظهار داشت: این شهید بزرگوار از شهدای شاخص و بزرگوار ارتش است که در سال های نخستین جنگ در روزهایی که ما مورد هجوم دشمن قرار گرفته بودیم، در جبهه غرب خوش درخشید و توانست با یگان های تحت امر خودش سد پولادینی را در جبهه غرب مقابل دشمن بعثی به وجود آورد.

شهید ادیبان سد پولادینی در جبهه غرب پدید آورد

وی افزود: اوج ایثار و مقاومت وی در قله «بازی دراز» بود. قله ای که شهید بهشتی از آن به خانگاه یاد کرده و گفته است «خانگاه اصلی بازی دراز و جبهه هایی است که رزمندگان در آن می جنگند.»

وی تصریح کرد: شهید ادبیان جایگاه ویژه ای در میان شهدای ارتش دارد. شهید ادبیان گمنام مانده است اما راهش هیچ وقت فراموش نمی شود. همرزمان شهید در ارتش به عنوان طلایه داران جبهه مقاومت همواره این مسیر را ادامه می دهند.

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: بارها قله بازی دراز و دیگر قله های اطراف آن را کاوش کردیم اما پیکر شهید ادبیان را پیدا نکردیم. پیکر شهید در روزگاری پیدا شد که ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند مقاومت هستیم. این یک نشانه است.

وی در پایان گفت: تفحص این شهید بزرگوار این پیام را دارد که قله ها از سوی شهدا فتح شدند و ما باید آنها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها