رها به سمت شهادت

شهید مصطفی دهقانپور آن‌چنان شور و عشق شهادت در دلش موج می‌زد که مدرسه را رها کرد و پس از چند بار حضور در جبهه در عملیات خیبر به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۵۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 24July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، شهید «مصطفی دهقانپور» در سی‌امین روز از تیر سال 1342 در روستای ده عرب ابرکوه دیده به جهان گشود. پس از طی دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در زادگاه خود، جهت سپری کردن مقطع دبیرستان به شهرستان آباده رفت.

مصطفی از نظر شخصیتی بسیار متین بود و هرگز با صدای بلند و به نشانه بی‌احترامی با کسی صحبت نمی‌کرد. معتقد به اسلام و ولایت‌فقیه بود و همیشه حضور فعال و چشم‌گیری در نماز جماعت و جمعه و راهپیمایی‌هایی که علیه طاغوت شکل می‌گرفت، داشت.

او از همان دوران، اوقات فراغت و تعطیلات هفتگی خود را صرف خدمت به خانواده و کمک به پدرش می‌کرد و دوشادوش پدر برای امرار معاش و ادامه تحصیل تلاش می‌کرد.

دومین سال تحصیل مصطفی در دبیرستان، مصادف با دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌بود که او وارد بسیج شد و بعد از گذراندن آموزش‌های لازم نظامی ‌در سال 1361 عازم جبهه شد. بیش از 5 ماه در جبهه‌های کردستان با ضدانقلاب و بعثیون کافر مبارزه کرد و سپس برای شرکت در امتحانات پایان سال به آباده بازگشت.

او امتحانات را با موفقیت به پایان رساند؛ اما از آنجایی‌که شور جبهه‌های نبرد در سر داشت حاضر به ادامه تحصیل نشد و از طریق سپاه برای دومین بار به کردستان اعزام شد. در عملیات والفجر 4 شرکت کرد و بعد از این عملیات پیروزمندانه برای مدت 15 روز به مرخصی آمد.

رها کردن درس به عشق شهادت

مصطفی پس از اتمام مرخصی عازم جبهه‌های جنوب شد و بیش از یک ماه نیز در جبهه جنوب خدمت کرد و مجدداً به مرخصی آمد و این بار برای همیشه از دوستان، آشنایان و خانواده خداحافظی کرد. پس از بازگشت به جبهه در عملیات خیبر بر اثر اصابت گلوله مسلسل هلیکوپترهای دشمن بعثی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار