حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت:

شهید «دوران» الگوی نیروهای مسلح کشور است/ توان موشکی ایران موجب شگفتی دشمنان شده است

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شهید عباس دوران را یک قهرمان بین‌المللی نامید و گفت: نیروهای مسلح کشور امروز از این شهید تبعیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ - 21July 2019

نیروهای مسلح امروز از جنس شهید دوران ها هستند/ شهید دوران قهرمانی بین‌المللی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد جلیلی‌صفت» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سی و هفتمین سالگرد آیین بزرگداشت شهید عباس دوران که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید دوران تنها افتخار استان فارس نیست، اظهار داشت: شهید دوران قهرمانی بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه آوازه شهید دوران همه دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند اگر قیمت فرد را می‌خواهید مشخص کنید، همت آن را بسنجید. شهید دوران مرد روزهای سخت بود و با همت و شجاعت مثال‌زدنی یک‌تنه هیمنه صدام را شکست.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با بیان اینکه آن روزی که شهید دوران وارد مجموعه نیروی هوایی شد و به کسوت افتخارآمیز خلبانی درآمد، مشخص نبود که چه اتفاقاتی خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: جوهره وجودی انسان در دگرگونی‌های جامعه و فتنه‌های پیچیده بروز می‌کند و شخصیت انشان مجاهد را شکل می‌دهد؛ لذا مردان بزرگ در میدان‌های بزرگ و عرصه‌های نبرد شناخته شوند.

وی ادامه داد: از بین انسان‌های مؤمن و معتقد و خداباور، مردانی با صداقت و با جسارت برمی‌خیزند. شهید دوران، قهرمان دوران‌های مختلف در جامعه اسلامی است، مردم و جوانان و اقشار مختلف امروز همگی قدردان از جان‌گذشتگی این شخصیت بزرگ هستند و به داشتن چنین قهرمان ملی افتخار می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه انجام 100 پرواز عملیاتی در مدت کمتر از دو سال کار سنگینی است، گفت: رفتن به عملیاتی که احتمال بازگشت آن پنج درصد بوده بسیار سخت و دشوار است. شهید دوران گفته‌ بود که اگر هواپیمای من مورد اصابت قرار گرفت، من با همان هواپیما بر پیکره دشمن فرود خواهم آمد. وی اجازه نداد که مردم در آتش استکبار بسوزند.

وی بیان کرد: امروز استکبار رجزخوانی‌هایی دارد که می‌گویند 40 سال تحریم هستید؛ از یاد دشمنان رفته که ما در اوایل انقلاب، دست‌خالی با بلوک شرق و غرب به مبارزه برخاستیم.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت خاطرنشان کرد: اگرچه در زمان دفاع مقدس دستمان خالی بود، اما امروز موشک‌های ما دشمن را مبهوت کرده است؛ مقام معظم رهبری اشاره کرده بودند که ما این جنایت انگلیس (توقیف کشتی حامل نفت ایران) را بزودی پاسخ‌خواهیم داد، که الحمدلله پاسخ آن را هم شاهد بودیم؛ نیروهای مسلح نیز امروز از شهید دوران تبعیت و پیشرفته‌ترین پهپاد دشمن را ساقط می‌کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار