جعفرزداه در گفتگو با دفاع پرس:

طولانی شدن روند مذاکرات به ضرر ایران نیست

نماینده مردم رشت با تأکید بر این مطلب که طولانی شدن روند مذاکرات به ضرر ایران نیست، گفت: ایران در مذاکرات به جهان ثابت کرد که محق داشتن فنآوری هسته ای است و امروز تمام کشورهای دنیا داشتن دانش هسته ای را حق ملت ایران می دانند.
کد خبر: ۳۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ - 04December 2014

طولانی شدن روند مذاکرات به ضرر ایران نیست

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که استقامت تیم مذاکره کننده ایران، غربی ها را به این نتیجه رسانده است که فشارهای غرب دیگر بر ملت و دولت ایران اثر ندارد، گفت: تمدید مذاکرات فرصتی برای غرب است که ایران در اختیار آنها قرار داده تا فشارها و تحریمهایی را که تاکنون علیه ملت ایران صادر کرده اند را بررسی و بار دیگر متوجه این موضوع شوند که ابزار فشار و تهدید دیگر اثر بخشی خود را علیه ملت و دولت ایران از دست داده است و هرچه ملت و دولت ایران در فشار باشند سریع تر از هر زمان به اهداف بلند مدت خود دست خواهند یافت و راه برون رفت از تحریم ها را  پیدا خواهند کرد.

وی با تأکید بر این مطلب که دولت و ملت ایران هموراه باید تهدیدات را برای خود تبدیل به فرصت کند، افزود: تمدید مذاکرات برای تیم مذاکره کننده ایران نیز یک فرصت است تا تهدیدات را هرچه سریعتر به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات با تدبیر بجا و مناسب، میز مذاکرات را که تهدیدی علیه ایران از سوی کشورهای غربی به شمار می رفت، توانستند به فرصت تبدیل کند و به دنیا ثابت نماید که ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست و تمام برنامه های هسته ای کشورمان صلح آمیز است.

وی افزود: در مذاکرات با استفاده از فرصت ها در موضوع اقتصادی توانستیم بخشی از پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا را آزاد کنیم.

جعفر زاده در ادامه با تأکید بر این مطلب که طولانی شدن روند مذاکرات به ضرر ایران نیست، گفت: ایران در مذاکرات به جهان ثابت کرد که محق داشتن فنآوری هسته ای است و امروز تمام کشورهای دنیا داشتن دانش هسته ای را حق ملت ایران می دانند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت به زمان کنونی که در مقابل تیم مذاکره کننده و دولت نهاده شده اشاره کرد و اظهار داشت: دولتمردان و تیم مذاکره کننده ایران باید فرصت کنونی را برای خود مغتنم بدانند و برای چانه زنی در زمینه همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها تلاش کنند.

وی خطاب به دولت گفت: دولت باید برنامه های خود را واقع بینانه انجام دهد و در اجرای برنامه های  واقع بینانه سرعت بخشد زیرا که هرچه قدر بتوانیم به طرف واقعیت ها پیش برویم به موفقیت نزدیک تر خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار