بشار اسد نسبت به حمله شورشیان به بازرسان سازمان ملل هشدار داد

رئیس جمهور سوریه هشدار داد ممکن است شورشیان این کشور و گروه های تروریستی با هدف مطرح کردن اتهاماتی علیه دولت سوریه با پرچم دولت این کشور به بازرسان سازمان ملل حمله کنند.
کد خبر: ۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰ - 23September 2013

بشار اسد نسبت به حمله شورشیان به بازرسان سازمان ملل هشدار داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس و به نقل از "راشاتودی"، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با تلوزیون دولتی چین هشدار داد ممکن است شورشیان و گروه های تروریستی در سوریه و با حمایت حامیان خارجی آنها با در دست گرفتن پرچم دولت به منظور ایجاد شائبه و اتهاماتی در مورد عدم پیروی دولت سوریه برای تخریب تسلیحات شیمیایی به بازرسان سازمان ملل حمله نماید.

بشار اسد در سخنان خود ضمن اعلام آمادگی کامل برای همکاری با بازرسان بیان کرد: ما می دانیم تروریست های سوریه اعمال خود را در پیروی کامل از دستورات حامیان خارجی خود اجرا می کنند و در دوره کنونی برای مطرح کردن این اتهام که دولت سوریه در پی عدم همکاری با بازرسان سازمان ملل برای تخریب تسلیحات شیمیایی خود است هشدار داد ممکن است شورشیان با پرچم دولت سوریه این بازرسان را هدف حملات خود قرار دهند.

گفتنی است پس از توافق امریکا و روسیه در مورد تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه و استقبال دولت سوریه از این امر به منظور جلوگیری از جنگ، به پیشنهاد و اصرار روسیه قرار است بازرسان سازمان ملل و کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی فعالیت خود را برای خلع سلاح شیمیایی سوریه در این کشور آغاز نمایند.

در این راستا، در حالی که دولت سوریه با ارائه اطلاعات مربوط به تسلیحات شیمیایی خود به سازمان منع تسلیحات شیمیایی و نشان دادن نیت مثبت خود به این بازرسان برای ورود به سوریه، همکاری خود را برای اجرای طرح خلع سلاح نشان داده است، امریکا به همراه فرانسه و انگلیس در پی صدور قطعنامه ای در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه می باشند که اجازه استفاده از زور را علیه سوریه در صورت عدم پیروی کامل آن از طرح خلع سلاح و با هدف اعمال فشار سیاسی به دولت این کشور خواهد داد.

البته شایان ذکر است در مقابل این سیاست امریکا، روسیه اعلام کرده است غرب به رهبری امریکا در پی سو استفاده از توافقات مذکور در راستای اعمال فشار گسترده علیه سوریه و انحراف در توافق دوجانبه روسیه و امریکا می باشد و روسیه با چنین قطعنامه هایی مخالفت خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار