«اس ۴۰۰» اوایل سال ۲۰۲۰ در ترکیه عملیاتی می‌شود

وزیر خارجه ترکیه گفت: سامانه‌های خریداری شده اس ۴۰۰ روسیه تا اوایل سال ۲۰۲۰ در ترکیه مستقر و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ - 22July 2019

اس ۴۰۰ اوایل سال ۲۰۲۰ در ترکیه عملیاتی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در بحبوحه تنش‌ها بین این کشور با آمریکا بر سر خرید سامانه پدافند هوایی اس ۴۰۰ روسیه از آغاز عملیاتی شدن این سامانه در اوایل سال آینده میلادی خبر داد و همچنین تحریم‌های احتمالی واشنگتن علیه آنکارا به دلیل خرید این سامانه را «غیرقابل قبول» خواند.

بنا بر گزارش «رویترز»، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی درباره مواضع آمریکایی‌ها علیه خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه از سوی آنکارا اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی اس ۴۰۰ اوایل سال ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) عملیاتی خواهند شد.

مولود چاووش اوغلو با اشاره به اقدام دولت آمریکا در کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید جنگنده اف ۳۵ گفت: شرکای حاضر در این برنامه با تصمیم آمریکا برای تعلیق ترکیه از این برنامه موافق نیستند.

این مقام ارشد ترکیه‌ای همچنین اعلام کرد: آنکارا از دونالد ترامپ و دولت آمریکا انتظار دارد که بر سر اختلافات درباره خرید سامانه اس ۴۰۰، با توسل به قانون «کاتسا» علیه ترکیه تحریم اعمال نکند.

چاووش اوغلو افزود: درباره اینکه آیا آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه باشد یا نه، تردیدهایی وجود دارد؛ چرا که رئیس‌جمهور این کشور خواهان این کار نیست.

وزیر خارجه ترکیه البته تاکید کرد: این کشور اعمال تحریم آمریکا علیه ترکیه به دلیل اختلافات درباره اس ۴۰۰ را «غیرقابل قبول» می‌داند.

ترکیه ۲۱ تیر از ورود اولین محموله سامانه روسی اس ۴۰۰ به این کشور خبر داده بود اما این اقدام با واکنش‌های منفی آمریکا و ناتو مواجه شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار