حقیقت پور در گفتگو با «دفاع پرس»:

نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال لغو کامل تحریم ها، نه تعلیق آنها است

منصور حقیقت پور، با تأکید بر این مطلب که نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال لغو کامل تحریم ها نه تعلیق آنها است، گفت: مبنای تصویب تحریم ها یک اقدام ناپسند غیر حقوقی و زورگویانه از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی است، ما حقی برای وزارت خزانه داری آمریکا نمی دانیم تا اجازه داشته باشد، علیه ایران تحریم هایی را به تصویب برساند.
کد خبر: ۳۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 05December 2014

نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال لغو کامل تحریم ها، نه تعلیق آنها است

منصور حقیقت پور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با تأکید بر این مطلب که نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال لغو کامل تحریم ها نه تعلیق آنها است، گفت: مبنای تصویب تحریم ها یک اقدام ناپسند غیر حقوقی و زورگویانه از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی است، ما حقی برای وزارت خزانه داری آمریکا نمی دانیم تا اجازه داشته باشد، علیه ایران تحریم هایی را به تصویب برساند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران باید لغو تحریم ها را در مذاکرات باکشورهای 1+5 را دنبال کند زیرا که تعلیق تحریم ها برای ملت ایران معنا ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که در مدت تمدید مذاکرات کشورهای عربی وارد متن مذاکرات نخواهند شد، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس معتقدند که اگر ایران با کشورهای 1+5 به توافق برسد بساط این کشورها در منطقه جمع و به شدت این کشورها منزوی خواهند شد.

حقیقت پور در ادامه با اشاره به اینکه شیشه عمر برخی از کشورهای عرب منطقه در قالب مذاکرات نهفته است، تأکید کرد: اگر ایران با کشورهای 1+5 به توافق برسد، موضوعاتی مانند «ایران هراسی» که باعث شده تا برخی از کشورها برای خود از این موضوعات دکان باز کنند، مجبور به جمع کردن دکان خود می شوند.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت گفت: اعضای تیم مذاکره کننده ایران حرفه ای هستند و ادبیات سیاسی در جهان را می شناسند و به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران مسلط و مورد تأیید مقام معظم رهبری هستند و امیداوریم در مذاکرات نتیجه مثبتی را نیز بدست آورند.

وی با اشاره به این که بعد از مدت هفت ماههای که میان ایران و کشورهای 1+5 جهت ادامه مذاکرات تمدید شده است، گفت: برای ادامه روند مذاکرات مکانیزمی برای تمدید مذاکرات بعد از این مدت نداریم و ما باید در مذاکرات زیاده خواهی های آمریکا را عاملی برای شکست در مذاکرات برای جهانیان اعلام و میز مذاکرات را به میز رسوایی آمریکایی ها تبدیل کنیم و به جهانیان بفهمانیم که با آمریکایی ها پای میز مذاکره رفتن و صحبت کردن فایده ندارد و باید با روش های دیگری با آنها صحبت کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در خاتمه اظهار داشت: اگر در مذاکرات با 1+5 به نتیجه مثبت دست نیابیم قطعا به جای اول خود در قبل از مذاکرات در مسئله هسته ای برخواهیم گشت و غنی سازی گذشته خود را ادامه خواهیم داد و تأسیسات هسته ای کشورمان را فعال خواهیم کرد و در این مذاکرات این آمریکایی ها هستند ضرر میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار