جلد یازدهم مجموعه «سبک زندگی اسلامی ایرانی در الگوی شهیدان» منتشر شد

جلد یازدهم مجموعه «سبک زندگی اسلامی ایرانی در الگوی شهیدان» توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شد.
کد خبر: ۳۵۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹ - 24July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جلد یازدهم مجموعه «سبک زندگی اسلامی ایرانی در الگوی شهیدان» که در 14 جلد طراحی شده با نام «سرزندگی و شوخ‌طبعی خردمندانه» توسط گروه تحقیق و پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت گردآوری و تدوین و در 152 صفحه منتشر شده است.

این کتاب در چهار فصل به موضوعات روحیه، نشاط و شادابی، ورزش پهلوانی، آمادگی جسمانی شهدای دفاع مقدس پرداخته و در قالب خاطره، الگوسازی موفقی از این چهار موضوع مورد نیاز جامعه شاداب و موفق و اسلامی ارائه کرده است و علت انتخاب عنوان خردمندانه برای «سرزندگی و شوخ طبعی» رعایت جوانب شرعی و الگوسازی است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

مزاح و شوخی با رعایت جوانب و مسائل شرعی آن، موجب سرور و شادمانی می‌شود و خنده در صورت مؤمن بسیار زیبا و زیبنده است. شاد کردن مؤمن در اسلام مورد تأکید و دارای ثواب زیادی است چنانچه روایت شده که مؤمن، اندوهش در قلب و سرورش در چهره است، چرا که نشاط و شادابی، انگیزه و امید و تلاش را در جامعه افزون می‌نماید و مشکلات را آسان می‌سازد.

جلد یازدهم مجموعه «سبک زندگی اسلامی ایرانی در الگوی شهیدان» منتشر شد

این که خداوند دوست دارد آثار نعمت‌ها و رحمتش در مؤمنان آشکار باشد، ولی غم‌ها و نگرانی‌هایشان پنهان، یک جنبه‌ی آن، آثار روانی آشکار شدن خوشی‌ها و پیشرفت‌ها در جامعه است. این که به تعبیر قرآن کریم مؤمنان در نداری‌ها، صورت با سیلی سرخ می‌کنند که گویا هیچ مشکلی ندارند و در آسایشند، از همین باب است.

این کتاب در قطع رقعی و با قیمت 12 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. چشم بینا دل بیدار، آراستگی و پیراستگی درون، در حریم خانواده، مردم داری، دین داری حداکثری، تضرع توسل و ولایتمداری، خدا باوری در اندیشه، اخلاق مداری، چون مسافر زیستن «الگوی مصرف»، خود مراقبتی مالی اسامی جلدهای دیگر این مجموعه است که به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار