واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

امنیت خلیج فارس و کشتیرانی موضوع گفت‌وگوی عبدالمهدی با روحانی بود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نخست‌وزیر عراق در این سفر ماموریتی از جایی نداشت اما در مورد مسائل خلیج فارس، امنیت در خلیج فارس و کشتیرانی صحبت‌هایی انجام شد.
کد خبر: ۳۵۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 24July 2019

امنیت خلیج فارس و کشتیرانی موضوع گفت‌وگوی عبدالمهدی با روحانی بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نخست وزیر عراق در ایران برای میانجیگری در ماجرای نفتکش‌ها اظهار داشت: روابط ایران و عراق بسیار گسترده است. مذاکرات بین طرف ایرانی و عراقی مستمر است و سفری که رئیس جمهور کشورمان به عراق داشتند و سفری که رئیس جمهور عراق و نخست وزیر عراق به ایران انجام دادند، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: نخست وزیر عراق در این سفر مأموریتی از جایی نداشت اما در مورد مسائل خلیج فارس، امنیت در خلیج فارس و کشتیرانی صحبت‌هایی انجام شد.

وی در خصوص پیام رئیس جمهور به نخست وزیر فرانسه گفت: آقای مکرون در تماس‌های تلفنی که با آقای رئیس جمهور داشتند و همچنین در یک ماه گذشته دو بار فرستاده ویژه به تهران فرستادند و نامه مکتوب دادند و آقای عراقچی پاسخ مکتوب رئیس جمهور را به فرانسه بردند که موضوع این نامه مکتوب در خصوص برجام است.

واعظی ادامه داد: اروپا در حال تلاش است ما هم بر اساس سیاست‌هایی که در پیش گرفته ایم به دنبال تأمین منافع کشور هستیم.

واعظی در خصوص نخست وزیر جدید انگلیس گفت: زمانی که در یک کشور نخست وزیر تغییر می‌کند همه چیز شبیه گذشته نخواهد بود. وی زمانی وزیر امور خارجه انگلستان بودند نباید زود در مورد عملکرد او در جایگاه نخست وزیری قضاوت کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها