سردار کوثری:

فرزندان شیطان بزرگ هیچگاه به برجام متعهد نخواهند بود

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه فرانسه و دیگر کشور‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند: فرانسه و انگلیس فرزندان آمریکا به عنوان شیطان بزرگ هستند و فقط می‌خواهند بر جهان حاکمیت کنند.
کد خبر: ۳۵۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 24July 2019

سردار اسماعیل کوثری در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه ایران اهل استدلال و منطق است، اظهار داشت: بر اساس همین منطق و استدلال با مدعیان دروغین اداره جهان مذاکره کردیم و در نتیجه هم به برجام رسیدیم، اما همه مردم دنیا نیز شاهد بودند آمریکا این توافق را بر هم زد وگرنه دقیقا همه مواردی که تعهد داده بودیم را عمل کردیم و این در حالی است که در زمان برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعتراض می‌کردیم که چرا چنین تعهداتی را پذیرفته‌اید.

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا بد عهدی‌های متعددی نشان دادند و امروز نیز به همان شیوه کار خود را ادامه می‌دهند. سفر عراقچی در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه یا انگلیس و یا دیگر کشور‌های طرف برجام، امتیازی برای ایران در نظر نمی‌گیرند. این وضعیت تنها یک امتیاز برای ایران دارد و آن هم آگاهی مردم جهان نسبت به خباثت غربی‌ها است.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثاراله درباره نقش فرانسه در برجام گفت: فرانسه پیش از این نیز در آزمون برجام رد شده بود و در گذشته شاهد بودیم این کشور حتی نقش پلیس بد را بازی می‌کرد و به نوعی برای آمریکا نقش مکمل بود. در حقیقت عملکرد این کشور بخشی از فرآیند فریب است.

وی تاکید کرد: یا نباید تعهدی امضا شود و یا اگر امضا شد باید اجرا شود و به آن تعهد پایبند بود. اگر فساد در جهان زیاد می‌شود به این دلیل است که این‌ها در راس کشور‌ها و قدرت‌ها قرار می‌گیرند و به همین جهت شاهد هستیم ترامپ و مکرون دروغ می‌گویند. امروز در فرانسه نیز شاهد اعتراضات گسترده هستیم، اما حتی به مردمشان نیز پاسخی ندارند.

سردار کوثری با بیان اینکه فرانسه و دیگر کشور‌ها قطعا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، عنوان کرد: همانطور که امام (ره) فرمودند: این‌ها شیطان بزرگ هستند در حقیقت فرانسه و انگلیس فرزندان آمریکا به عنوان شیطان بزرگ هستند، زیرا آن‌ها فقط می‌خواهند بر جهان حاکمیت کنند.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها برای حفظ برجام صادق نیستند و حرف‌هایی که برای حفظ برجام می‌زنند برای فریب طرف مقابل است، زیرا اساسا خود این مقامات اروپایی تصمیم گیرنده نیستند و کارتل‌های بزرگ دنیا و صهیونیسم‌ها شرایط را دیکته می‌کنند و این سیاست مداران عامل و بازیچه هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار