آمریکا: مایلیم با ایران بدون پیش‌شرط و در هر زمان و مکانی دیدار کنیم

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر ادعاهای آمادگی برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۳۵۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ - 24July 2019

آمریکا: مایلیم با ایران بدون پیش‌شرط و در هر زمان و مکانی دیدار کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر ادعاهای آمادگی برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران را تکرار کرد.

اسپر درباره ایران گفت: «ما به دنبال تنش‌زدایی هستیم و همزمان به آنها خیلی روشن پیام می‌دهیم که مایلیم بدون پیش‌شرط، در هر زمان، هرمکان با آنها ملاقات کرده و درباره بازگشت به مذاکره با آنها گفت‌وگو کنیم.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خردادماه بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای میز مذاکره را ترک کرده هر گونه گفت‌وگوی جدید با دولت این کشور را رد کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری روز هشت خرداد پیشنهاد مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

ایشان فرمودند: « آمریکایی‌ها وقتی میخواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، فشار در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره.»

مقام معظم رهبری تأکید کردند: «فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها