مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای روحانی

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی گفت: یادواره شهدای روحانی استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ - 25July 2019

یادواره شهدای روحانی برگزار می شودحجت‌الاسلام «سپاسی آشتیانی» مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدای روحانی از برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و شش هزار و 200 شهید استان مرکزی است، اظهار داشت: این اجلاسیه هفتم شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام «سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در شهرستان محلات برگزار می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی افزود: این اجلاسیه به منظور تجلیل از شهید محلاتی در شهرستان محلات با حضور گسترده علما و روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما از شهدا در هر قشری که باشد باید تقدیر کنیم، خاطرنشان کرد: این وظیفه دینی، ملی و سیاسی ما است؛ چرا که شهدا به دلیل آزادی و امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا کردند.

وی در خصوص اهمیت تجلیل از شهدای روحانی خاطرنشان کرد: از شهدای روحانی باید تجلیل شود به دلیل اینکه اینها علمدار هم بودند هم خودشان در صحنه حضور داشتند و به شهادت رسیدند هم شهیدساز بودند، هم خودشان به شهادت رسیدن و به آن ایده‌ای که داشتند عمل کردند و هم دیگران را به آن هدایت و در آن مسیر نورانی قرار دادند.

حجت‌الاسلام سپاسی همچنین به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید برای مردم روشن شود که روحانیت نسبت به جمعیت خود نسبت به اقشار دیگر شهید بیشتری دادند، این قابل توجه است نسل جوان ما باید بدانند که اگر روحانیت شهید و شهادت و انقلاب را تبلیغ می‌کند، خود جامعه روحانیت بیش از دیگران در صحنه حضور داشته و شهید داده این برای نسل جوان ما خیلی جالب خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: چرا ما از پیامبر (ص) به عنوان یک شخصیت جذاب حرف می‌زنیم؛ چرا که ایشان اولین نفری بود که در جبهه های نبرد حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سپاسی ادامه داد: نقش روحانیت اگر در دفاع مقدس روشن شود این برای قشر جوان ما به نوعی فرهنگ سازی است، مسئله شهادت یک واقعیت شیرینی است که گویندگانش پای آن می‌ایستند و چهارمین نقشی که دارند این است که مشت دشمن را بیشتر باز می‌کند.

وی افزود: آنهایی که دم از وطن پرستی می‌زنند در دوران جنگ و آن زمانی‌که دشمن از زمین و هوا و در یا به کشور ما حمله می‌کرد کجا بودند و چه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها