آلمان به طرح انگلیسی تشکیل ائتلاف دریایی در جنوب ایران می‌پیوندد

وزیر خارجه آلمان به پارلمان این کشور گفت که دولت «برلین» تصمیم گرفته است در طرح پیشنهادی انگلیس برای تشکیل ائتلاف دریایی جهت محافظت از کشتی‌ها در آب‌های جنوب ایران مشارکت کند.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ - 26July 2019

پیوستن آلمان به طرح انگلیسی تشکیل ائتلاف دریایی در جنوب ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی‌رغم اینکه پیشتر سخنگوی دولت آلمان گفته بود که هنوز تصمیمی برای مشارکت در طرح ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس نگرفته‌اند، وزارت خارجه این کشور از تصمیم برلین برای پیوستن به پیشنهاد ناوگان دریایی انگلیس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان طی گزارشی به پارلمان این کشور از این تصمیم برلین خبر داد و گفت که دولت بزودی این طرح را برای تصویب شدن به صحن علنی پارلمان ارائه می‌کند.

«ماس» طی جلسه‌ای کوتاه با اعضای کمیته امور خارجی پارلمان گفت که قصد دارند برای مشارکت در ائتلاف دریایی پیشنهادی انگلیس، چند فروند کشتی نظامی به آب‌های جنوب ایران بفرستند.

بنا بر این گزارش، دولت انگلیس روز دوشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده بود تا ناوگان دریایی با ماموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند تا از تکرار حوادثی مشابه توقیف نفتکش آن‌ها توسط ایران رخ ندهد.

همچنین چندی پیش رویترز به نقل از منابع متعددی در کشورهای متحد آمریکا گزارش داده بود که به دلیل اینکه مشارکت در پیشنهاد واشنگتن برای تشکیل ائتلاف دریایی، به زعم تهران اقدامی ضد ایرانی است، این دولت‌ها تمایل چندانی برای همراهی با آمریکا ندارند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار