حجت‌الاسلام خاتمی:

انگلیس غارتگر و جنایتکار است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دشمنی‌های انگلیس علیه ایران، انگلیسی‌ها را عامل مرگ ۱۰ میلیون ایرانی در ماجرای قحطی بزرگ جنگ جهانی اول دانست.
کد خبر: ۳۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ - 26July 2019

دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد خاتمی» خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تاکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت، اظهار داشت: شتاب داشته باشید به نماز اول جمعه برسید و این تفسیری از آیات قرآن است. در تفسیر دیگری نیز تاکید شده است که برای نماز جمعه مزاحم درست نکنید و همزمان با آن کار دیگری را در برنامه خود قرار ندهید.

وی افزود: نماز جمعه ظرفیت ارزشمندی برای نظام اسلامی است، تریبون ولایت است و فراجناح، فراباند و فراحزب است و باید رهنمود‌های ولایت را در آن تبیین کرد. ائمه جمعه مطالعه کرده سخن بگویند، تحلیل‌های جذاب عرضه کنند و خود را مدیون مردم ببینند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رسانه‌ها چه مکتوب و چه فضای مجازی، نماز جمعه را تخریب نکنند، خوشحال نباشند که نماز جمعه خلوت شده است. الحمدالله صداوسیما در میدان است و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری کنند و برنامه‌هایی برای تشویق مردم برای نماز جمعه بگذارند. مسئولان نظام در سراسر کشور بخصوص در تهران به این نکته توجه داشته باشند که حضورشان در نماز جمعه به نفع خودشان است و این از جلوه‌های مردمی بودن آن‌هاست.

حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با بیان اینکه منافقین اوایل انقلاب، همان داعش‌های امروز هستند، تصریح کرد: ۱۷ هزار نفر با ترور این جنایتکاران به شهادت رسیدند، ترور‌های بسیار وحشیانه‌ای که در ابتدای انقلاب صورت گرفت. آن‌ها امروز ذلیل‌تر شده‌اند، نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی و به فضل خدا ذلیل هستند و ذلیل‌تر خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام دولت انگلیس در توقف نفتکش ایرانی گفت: دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر است. موارد جنایات و کیفر‌خواست این دولت استعمارگر ۳۷ بند است. در پاره پاره کردن و غارت کشورمان آن‌ها پیشتاز سایر دشمنان بوده‌اند. آن‌ها در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول هم که ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنکی مُردند، پیشگام بودند. در این قحطی هشت میلیون تا ۱۰ میلیون نفر کشته شدند و انگلیس جنایت‌کار خط مقدم این قحطی بود.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از اقدامات انقلابی در یک ماه گذشته در کشور، گفت: هیچ‌گاه شیرینی آن برخوردی که مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا داشته، نرفته و نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام خاتمی اضافه کرد: در این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت‌ناپذیری از ایران مخابره شد؛ پیام کلی آن این بود که ما حاضر نیستیم زیر بار حرف زور برویم. به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌شویم و این‌ها پیام انقلاب اسلامی است و این پیام جنس دیگر «هیهات منا الذله» است.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه گفت: نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز تخلف کرده و قوانین دریایی را زیر پا گذاشته و عزیزان ما قدرتمندانه آن را توقیف کردند. این درحالی است که [در دوران قبل از انقلاب] این روباه مکار در ایران دولت عوض می‌کرد، اما امروز به فضل خدا به چنین ذلتی افتادند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع دستگیری ۱۷ جاسوس مرتبط با سیا توسط وزارت اطلاعات اشاره و از این اقدام سربازان گمنان امام زمان (عج) تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را یک اقدام عقلانی دانست و گفت: این اقدام جای قدردانی دارد. هم عقل و هم قرآن به ما می‌گوید که برخورد داشته باشیم و برخورد هم همین است که مسئولان تعهدات خود را کاهش دهند و خواست مردم نیز این است که این راه را ادامه دهند.

وی همچنین از اقدام نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی قدردانی کرد و افزود: بی‌حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستد. این روز‌ها صحبت از کار فرهنگی می‌شود، به عنوان یک کارشناس دینی می‌گویم که کار فرهنگی و اجرایی باید با هم باشد. من تقاضا می‌کنم کسانی که به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند، لااقل خسته نباشید به این خدمت‌گزاران بگویند و با اظهارات نسنجیده خود قانون‌شکنان را جری نکنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز دل متدینان از بدحجابی، شل‌حجابی و بی‌حجابی‌های گسترده خون است. این متدینان این نظام و انقلاب را حفاظت و پاسداری کرده و می‌کنند. سخن از تقابل هم نیست، سخن از امنیت جامعه است. امنیت اخلاقی و روانی این جامعه در سایه رعایت حجاب است.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به سفر هیئت عالی‌رتبه‌ای از فلسطین به تهران و دیدار این هیئت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: صهیونیست‌ها دو چیز را خوش دارند؛ اینکه فلسطین از یاد‌ها برود و مسئله فلسطین مسئله عربی بماند که امام راحل با اعلام روز قدس این دو توطئه را خنثی کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همین اقدام را انجام دادند، ایشان فرمودند که جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملا جدی است و با هیچ کشوری در دنیا رودربایستی ندارد.

وی با اشاره به انتصاب رؤسای جدید بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: یک نکته در هر دو حکم رهبری بود و در هر دو حکم بر این نکته تاکید شده است که به فکر تهی‌دستان باشید؛ تهی‌دستان گدا‌ها نیستند که گدایی می‌کنند، تهی‌دستان کسانی هستند که نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین خطاب به دولت نیجریه گفت: خبرگزاری‌ها خبر دادند که شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبه‌رو و زندانی ارتش است. همچنین فرزندان او را کشته‌اند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند. به دولت نیجریه می‌گویم همه می‌دانند این بلایی که بر سر شیخ زکزاکی می‌آید، بلایی است که به خاطر توطئه عربستان بوده است. با طناب پوسیده این‌ها به چاه نروید که اگر بروید به قعر چاه رفته‌اید. حالا که ایران اسلامی آغوشش را باز کرده است که ما آماده‌ایم بیمارتان را بپذیریم و درمانش کنیم، لبیک ما را بپذیرید. هر بلایی سر شیخ زکزاکی بیاید، شما در خط مقدم این جنایت هستید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها