امام جمعه بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت توجه به کارآفرینی در استان بوشهر/ انقلاب اسلامی نماز جمعه را در ایران احیاء کرد

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی بر اساس ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان بوشهر، گفت: اشتغال دولتی محدود است؛ از این نظر جوانان با مهارت‌آموزی باید بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در کارگاه‌های کوچک و زودبازده، شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاغل دیگر محصول تولید کنند.
کد خبر: ۳۵۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 26July 2019

انقلاب اسلامی نماز جمعه در ایران را احیاء کرد

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،  آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با گرامی‌داشت پنجم مرداد مصادف با سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه مهم و والایی نزد ایزد منان و ائمه اطهار (ع) دارد و این نماز اوج تعالی بصیرتی و ایمانی انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نماز جمعه را زمینه‌ساز رشد شخصیت ایمانی انسان دانست و گفت: نماز جمعه ضمن ایجاد آرامش در انسان، شخصت الهی مومنان را ارتقاء می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نماز جمعه ضمن تقویت ارتباط انسان با خداوند، انسان را توانمند می‌کند، افزود: نماز جمعه سبب رشد ایمانی، بصیرت سیاسی، رشد اجتماعی و دینی انسان می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، مصلی‌های جمعه را مرکز رشد و اوج کمال انسانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نماز جمعه در ایران را احیاء کرد و هم اینک با شکوه خاصی و با اتحاد و وحدت این آیین عبادی سیاسی در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی، با گرامی‌داشت روز کارآفرینی و مهارت‌آموزی، بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم صنعتی است و درآینده قطب صنعتی کشور می‌شود که نیاز به کارگر، تکنسین و مهندس ماهر و توانمند دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه جوانان به فراگیری مهارت‌آموزی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، افزود: بر اساس نیاز‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی متناسب با ظرفیت‌های استان بوشهر، طرح‌های مطالعاتی انجام شده که نیاز است جوانان نسبت به مهارت آموزی خود اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، از انعقاد تفاهم‌نامه وزارت نفت و نیروگاه اتمی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، جوانان استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های صنایع وزارت نفت و نیروگاه اتمی مهارت‌آموزی می‌شوند تا در صورت نیاز زمینه استخدام آنان در این مراکز فراهم شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی بر اساس ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: اشتغال دولتی محدود است؛ از این نظر جوانان با مهارت‌آموزی باید بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در کارگاه‌های کوچک و زودبازده، شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاغل دیگر محصول تولید کنند.

وی جغرافیای استان بوشهر را کرانه‌ای دانست و تاکید کرد: استان ساحلی بوشهر از ظرفیت بالای در عرصه تولید محصولات اقتصادی و کرانه‌ای برخوردار است که ضمن مدیریت، باید کارآفرینان در این عرصه جهادی عمل کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی در جامعه، تصریح کرد: زیبنده نیست استان بوشهر با این همه ظرفیت و توانمندی، بیکار داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برخی مناطق استان بوشهر دچار کمبود آب آشامیدنی هستند، افزود: الحمدالله مسئولان در توسعه زیرساخت‌های منابع آب آشامیدنی استان بوشهر تلاش‌های فراوانی کرده‌اند که با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها آثار آن بیشتر مشاهده می‌شود، ولی اکنون برخی مناطق استان بوشهر از جمله خطه ساحلی، روستا‌های دشتستان، مناطق شهرستان دشتی دچار کمبود آب آشامیدنی هستند که لازم است مسئولان در حل این مشکلات جهادی عمل کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی مردم به سبب مشکلات اقتصادی قادر به تهیه مخزن ذخیره آب نیستند، تصریح کرد: تامین مخزن ذخیره آب این افراد با پرداخت تسهیلات بانکی مورد توجه قرار بگیرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز نسبت به تهیه مخازن ذخیره آب مددجویان اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار