پنجم تا یازدهم مرداد؛

آثار «جمال شورجه» از شبکه نمایش پخش می‌شوند

شبکه نمایش از پنجم تا یازدهم مرداد برای پاسداشت «جمال شورجه» کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده سینمای ایران به مرور آثار وی می‌پردازد.
کد خبر: ۳۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 26July 2019

آثار جمال شورجه از شبکه نمایش پخش می‌شوندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شبکه نمایش برای پاسداشت جمال شورجه، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده سینمای ایران، به مرور آثار وی می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، جمال شورجه متولد ۱۳۳۳ در زنجان و فارغ‌التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی در سن ۲۳ سالگی و همزمان با شروع جنگ ایران و عراق با حکم مأموریت حوزه هنری به جبهه رفت تا اتفاقات آنجا را مستند و ضبط کند.

بیشترین آثار او در زمینه دفاع مقدس است و فیلم‌هایی همچون «شب دهم»، «عملیات کرکوک»، «حماسه مجنون»، «وعده دیدار»، «یاس‌های پنهان» و «سی و سه روز» را کارگردانی کرده است. فیلم «سی و سه روز» روایت بانویی مبارز در جنگ سی و سه روزه لبنان را روایت می‌کند.

وی همچنین در سریال‌های پرطرفداری، چون «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» به‌عنوان مشاور کارگردان در کنار زنده یاد فرج‌الله سلحشور حضور داشت. کارگردانی پروژه عظیم «حضرت موسی (ع)» نیز به این کارگردان سینمای ایران واگذار شده است.

آثار جمال شورجه که از اردیبهشت امسال دچار عارضه مغزی شده و در استراحت مطلق بستری است، از شنبه پنجم تا جمعه یازدهم مرداد، ساعت ۲۱، از شبکه نمایش پخش می‌شوند به ترتیب شامل فیلم‌های «۳۳ روز»، «باشگاه سری»، «دایره سرخ»، «خلبان»، «حماسه مجنون»، «شب دهم» و «نفوذی» هستند که روز بعد در ساعت سه بامداد و هشت صبح بازپخش می‌شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها