سناتور آمریکایی: جنگ در یمن فاجعه‌ای برای امنیت ملی آمریکا شده است

سناتور آمریکایی جنگ علیه یمن را برای امنیت ملی آمریکا فاجعه خواند و گفت که نمایندگان دو حزب این کشور اتفاق‌نظر دارند که سیاست‌های ترامپ در قبال عربستان سعودی درست نیست.
کد خبر: ۳۵۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ - 26July 2019

سناتور آمریکایی: جنگ در یمن فاجعه‌ای برای امنیت ملی آمریکا شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریس مورفی»، سناتور آمریکایی از اجماع نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا بر سر سیاست غلط دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در برابر عربستان سعودی خبر داد.

این سناتور دموکرات آمریکا جمعه (چهارم مرداد) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «بین دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) در مجلس سنا، در این که سیاست دولت رئیس‌جمهور ترامپ در برابر عربستان سعودی از مسیرش منحرف شده اتفاق‌نظر وجود دارد».

وی با انتقاد از رفتارهای عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر گفت که وضع حقوق بشر در عربستان «بدتر و بدتر» شده است.

سناتور مورفی به جنگ عربستان سعودی علیه یمن نیز اشاره کرد و گفت: «جنگ در یمن، به فاجعه‌ای برای امنیت ملی آمریکا و فاجعه‌ای انسانی برای مردم یمن تبدیل شده است».

مورفی این اظهارات را بعد از آن به زبان آورد که کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا شامگاه دیروز پنجشنبه طرحی را به تصویت رساند که خواستار اعمال تحریم علیه خاندان سلطنتی عربستان سعودی و منع فروش سلاح به این کشور به دلیل جنگ یمن است.

قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری عربستان در استانبول و جنگ چهار و نیم ساله امارات و عربستان علیه یمن، منجر به افزایش انتقادها علیه سیاست‌های این دو کشور عربی شده است.

این جنگ باعث شده است هزاران نفر سوای نظامیان در یمن کشته و زخمی شوند. با این حال، دولت ترامپ بارها در برابر فشارها و طرح‌های نمایندگان آمریکا برای توقف فروش سلاح‌های ساخت این کشور به ریاض مقاومت کرده و در آخرین مورد، او سه قطعنامه سنا را که خواستار جلوگیری از فروش «اضطراری» سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بودند، وتو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها