یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی

حج مساکین، میعادگاه عاشقان

نماز جمعه که میعادگاه عاشقان و محلی برای نمایش ابهت امت اسلامی بوده، بهترین حج مساکین است.
کد خبر: ۳۵۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 02August 2019

حج مساکین، میعادگاه عاشقانگروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ نماز جمعه که میعادگاه عاشقان و محلی برای نمایش ابهت امت اسلامی بوده، بهترین حج مساکین است.

نماز جمعه قرارگاه تقوا، اخلاق حسنه، تقویت ایمان و روح معنویت و اخلاص و اوج وصل شدن با ذات پروردگار یگانه است.

در میعادگاه نماز جمعه انسانهای مومن، اجتماعی را تشکیل می‌دهند که در آن مهر و محبت، ایثار و کرامت انسانی موج می‌زند.

اهمیت نماز جمعه از آنجا مشخص بوده که سوره‌ای به نام جمعه در قرآن کریم وجود دارد و به زیبایی امت اسلامی را برای این فریضه مهم دعوت می‌کند.

شرکت کردن در اول وقت، شتاب کردن و پرهیز از معاملات و رها کردن کارهای دنیوی در کتاب الله مورد تاکید و اشاره است لذا حضور به موقع و گوش فرا دادن به صحبت‌های خطیب نماز جمعه اهمیت، ارزش و جایگاه این فرض الهی را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه نماز جمعه در هفته یکبار بوده و در لحظات نورانی روز و نماز جمعه ایمان انسان تازه و روح مومن منور می شود، ضرورت دارد، خطیبان نماز جمعه مسلح به مبانی کتاب الله و احادیث رسول الله باشند و با علم کامل پای منبر به وعظ و نصیحت مردم بپردازند.

نماز جمعه محلی برای بیان مسائل روز جامعه و گامی ارزشمند برای اصلاح افراد امت اسلامی بوده که یک امام جمعه و خطیب می‌تواند با آگاهی از مسائل روز جامعه، مبانی حفظ وحدت و همگرایی و همبستگی و انسجام ملی و دینی و مبانی دشمن شناسی و بصیرت افزایی را تشریح کند.

حضور جوانان و اقشار مختلف جامعه در نمازهای جمعه باید بیش از پیش باشد تا جامعه اسلامی شاهد شرکت پرشور نمازگزاران در این عرصه مهم و حیاتی برای مسلمانان باشد و اقتدار و عظمت امت اسلامی برای مردم دنیا به نمایش گذاشته شود.

برگزاری نماز جمعه در هر شهرستان و منطقه باید حول محور انسجام و اتحاد باشد و هر چه گردهمایی و اجتماع مردمی در میعادگاه نماز جمعه باشکوه‌تر باشد، دلهای مردم نیز به همدیگر نزدیک تر شده و در آن موقع است که نصرت و امداد غیبی الهی می آید و به یقین دست پروردگار با جماعت است، لذا تاکید اسلام بر گردهمایی مردمی در یک مکان واحد برای نمایش انسجام و لطیف کردن قلوب است.

در شهرستان خاش نماز جمعه در 53 مکان ویژه اهل سنت و تشیع (یک مکان) اقامه می شود، که این از برکات نظام اسلامی بوده و مردم شهر و مناطق متمرکز روستایی و ساکنان بخشها می توانند این فریضه مهم را با جماعت ادا کنند و همگان شکرگذار این نعمت ارزشمند هستیم.

امید می رود در سالهای آینده به همت علما و اندیشمندان اسلامی شاهد برگزاری نماز جمعه اهل سنت در یک مکان واحد باشیم تا دلهای مومنین این شهرستان با هم نزدیک‌تر شده و مردم ما در میعادگاه جمعه بیشتر و بهتر بتوانند از احوال همدیگر جویا شوند و اتحاد و یکپارچگی مردم ما بیش از این به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار