امیر قربانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آماده مقابله با تهدیدات نوین هستیم/ هوانیروز در «مرصاد» ضربه مهلکی به منافقین وارد کرد

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: همان‌طوری که در دوران دفاع مقدس، یگان هوانیروز از مهمترین یگان‌های عمل‌کننده بود، امروز نیز اگر دشمنی قصد تجاوز داشته باشد، هوانیروز با تمام قدرت وارد عمل می‌شود و اجازه تعدی را به دشمنان نخواهد داد.
کد خبر: ۳۵۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ - 27July 2019

عملیات مرصادامیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به نقش هوانیروز در عملیات غرورآفرین مرصاد و جلوگیری از نفوذ منافقین اظهار داشت: رژیم بعثی عراق هنگامی که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را موجب ضرر و زیان و در تعارض با منافع خود ارزیابی کرد، با حمایت از منافقین کوردل در پی تضعیف جمهوری اسلامی برآمد.

وی با تأکید بر اینکه صدامیان شش روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نقض معاهده کردند و قصد داشتند به خرمشهر و آبادان دست‌اندازی کنند که با مقابله رزمندگان اسلام، زمین‌گیر شدند، گفت: بعثی‌ها پس از این شکست با حمایت منافقین سعی کردند تا این بار به طور غیر مستقیم به مرز‌های غربی ایران اسلامی نفوذ کنند.

امیر قربانی منافقین را ابزار دست دشمن و دشمنان حقیقی خلق عنوان کرد و گفت: این کوردلان وطن‌فروش با حمایت صدامیان از محور‌های غربی به خاک کشور حمله‌ور شدند و با خیال خام و تفکرات ناشی از وهم، این‌گونه تصور می‌کردند که مردم مناطق مرزی با آن‌ها همراه خواهند شد.

وی عملیات مرصاد را یکی از پرافتخار‌ترین عملیات‌های کلاسیک و آخرین عملیات رزمی رزمندگان اسلامی در دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این عملیات با نقش‌آفرینی سپهبد شهید «صیاد شیرازی» انجام شد. این فرمانده دلاور فوراً با یک بالگرد ۲۱۴ خود را به تنگه «چهارزبر» رساند و عملیات شناسایی را شخصاً در این منطقه آغاز کرد. به محض ورود ستون زرهی دشمن به این منطقه، بالگرد‌های کبرا توانستند با رشادت خلبانان، این ستون زرهی را زیر آتش سنگین قرار داده و تعداد زیادی از تانک‌ها و نفربر‌ها ازجمله ماشین حمل مهمات آنان را منهدم کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نقش مردم کرمانشاه در مقابله با دشمن و منافقین کوردل گفت: مردم در این عملیات فوراً به پشتیبانی از نیرو‌های مسلح پرداختند و با هر سلاحی که در دست داشتند، وارد عرصه نبرد با دشمن شدند.

وی با تأکید بر اینکه هوانیروز در این عملیات ضربه مهلکی را به دشمن وارد کرد، خاطرنشان کرد: هوانیروز در عملیات مرصاد با ۵۶ بالگرد تهاجمی و پشتیبانی وارد عرصه شد و توانست در کنار برادران همرزم خود در سپاه پاسداران و ارتش آتش سنگینی را بر سر متجاوزان فرود آورد. زمانی که منافقین به تنگه چهارزبر رسیدند در کمینگاه رزمندگان اسلام، گرفتار و ۲ هزار نفر از آن‌ها در دم کشته شدند.

امیر قربانی در ادامه به نقش نیروی هوایی در این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروی هوایی نیز در این عملیات با انجام ۴۲۵ ساعت پرواز یکی از نیرو‌های مؤثر عمل‌کننده بود که توانست پشتیبانی‌های خوبی را از یگان‌های پیاده و بالگردی داشته باشد.

وی تصریح کرد: همان‌طوری که در دوران دفاع مقدس یگان هوانیروز از مهمترین یگان‌های عمل‌کننده بود، امروز نیز اگر دشمن قصد تجاوز داشته باشد، هوانیروز با تمام قدرت وارد عمل شده و اجازه تعدی را به دشمنان نخواهد داد. بحمدالله امروز به لحاظ نیروی انسانی متخصص و تجهیزات در شرایط مطلوبی به سر می‌بریم و قادر به تأمین نیازهایمان در داخل کشور هستیم.

امیر قربانی با اشاره به توانمندی یگان هواپیمایی نزاجا گفت: ما برای شرایط مختلف رزمی خود را آماده کردیم و آمادگی مقابله با تهدیدات نوین را نیز در عرصه رزم داریم.

فرمانده هوانیروز در پایان تصریح کرد: ما همواره در سختی‌ها در کنار مردم بوده و هستیم و در حوادث غیرمترقبه‌ای که اخیرا در کشور اتفاق افتاد، هوانیروز توانست با حضور به‌موقع و مستمر در مناطق سیل‌زده رکورد خوبی را در حوزه امدادرسانی در سطح جهان ثبت کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار