مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس در مشهد برگزار می‌شود

جواد فرهنگ‌­نژاد گفت: اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس با عنوان «کهربا» آبان سال جاری در مشهد برگزار می­‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 29July 2019

«جواد فرهنگ­‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت­‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد در خصوص جشنواره «کهربا» اظهار داشت: جشنواره «کهربا» به عنوان اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی اهدافی همچون استفاده از ظرفیت‌های ناب انقلابی در هنر فیلم‌سازی، ایجاد زمینه مناسب برای ارتقا کیفی تولید فیلم دفاع مقدس و فراهم آوردن بستر مناسب برای کشف استعدادهای نسل جوان در عرصه دفاع مقدس را دنبال می­‌کند.

وی افزود: به دلیل اینکه در حوزه فیلم و بهره گیری از این هنر با موضوع دفاع مقدس اقدامات جدی انجام نشده بود و از طرفی از آثار هنرمندانی که در این حوزه تولیداتی داشتند حمایتی صورت نگرفته بود، برگزاری جشنواره «کهربا» فرصتی را فراهم آورد تا هنرمندان در سطوح مختلف به فراخوان این جشنواره لبیک بگویند و علاوه بر ارسال آثار تولیدی در جهت تولید آثار جدید اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در محورهای ایثار و شهادت، پایداری و مقاومت، علم، پژوهش و فن‌آوری، معنویت و اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر، با موضوع نقش دفاع مقدس در اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، الگوسازی فرهنگی، عدالت و مبارزه با فساد، نقش اقشار در دفاع مقدس، شهدای مدافع حریم و حرم در قالب‌های مستند، داستانی، پویانمایی، فیلمنامه، نماهنگ، فیلم کوتاه و بلند ویدئویی اعلام شده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: برای هر چه باشکوه برگزار شدن جشنواره «کهربا»؛ ادارات، نهادها و برخی تشکل‌های استانی همچون استانداری، معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، بسیج هنرمندان، انجمن سینمای جوانان، دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک و مؤسسه آموزش عالی فردوس حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خوبی داشتند. امیدواریم در فرصت باقیمانده تا برگزاری جشنواره «کهربا» دیگر نهادها و ادارات‌کل نیز با مساعدت‌های خود به این جشنواره غنی ببخشند.

فرهنگ‌­نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان آینده سازان کشورمان هستند و این ضرورت احساس می­‌شد تا این قشر با فرهنگ دفاع مقدس و ابعاد مختلف آن آشنا شوند و از سوی دیگر به دلیل در اختیار نداشتن امکانات تخصصی برای تولید آثار فاخر، بخش فیلم­‌های موبایلی 100 ثانیه و کوتاه با حمایت اداره­‌کل آموزش و پرورش استان به قالب‌­های جشنواره اضافه شد تا شاهد حضور چشمگیر دانش‌­آموزان در این جشنواره باشیم.

وی ابراز داشت: تاکنون 205 اثر در قالب­‌های مختلف جشنواره و با موضوعات گوناگون به دبیرخانه جشنواره «کهربا» واصل شده است. حدود 20 درصد از آثار ارسالی، مربوط به شهرستان‌ها و 80 درصد توسط هنرمندان مشهدی تولید و به دبیرخانه این جشنواره تحویل داده شده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال هنرمندان و فلیمسازان از جشنواره «کهربا» مدت ارسال آثار تا 15 شهریور ماه تمدید شد که از تمامی هنرمندان استان دعوت می‌شود تا آثار هنری خود را در قالب فیلم تا پایان شهریور به دبیرخانه جشنواره «کهربا» واقع در بلوار شهید کلاهدوز، شهید کلاهدوز 30 مؤسسه آموزش عالی فردوس تحویل دهند.

وی اضافه کرد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره «کهربا» در آبان­ سال­ جاری برگزار خواهد شد و آثار برتر این جشنواره در سینما هویزه، اطلس، سالن سینمایی شهید اصغرزاده واقع در پارک ملت و سینما ویلاژ توریست اکران خواهد شد.

فرهنگ­‌نژاد ابراز داشت: با تقاضای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن سینمای جوان مشهد و هنرمندان، بخش عکس نیز به قالب‌­های این جشنواره اضافه شده که تا کنون عکس‌های خوبی توسط هنرمندان با موضوع ایثار و شهادت و یا موضوعات مرتبط با آن جمع آوری شده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی متذکر شد: با برگزاری جشنواره «کهربا» یک جریان‌سازی خوب فرهنگی در استان شکل گرفته و نوجوانان و جوانان نیز به عرصه فیلمسازی ورود پیدا کردند. امید است برگزاری اینگونه جشنواره استمرار داشته باشد تا شاهد پویایی و بالندگي فرهنگ دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار