سرلشکر سلیمانی:

خیلی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در وسط راه بازماندند/ هر سال‌ دشمنی‌های‌ جدیدی علیه ایران آغاز می‌شود‌

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست؛ زیرا خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند، در وسط راه بازماندند.
کد خبر: ۳۵۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ - 27July 2019

خیلی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در وسط راه باز ماندند/دشمنان هر سال دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز کردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه امروز در مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان برگزار شد، اظهار داشت: کرمان مفتخر است بخش مهمی از روحانیت آن پدر‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر امام جمعه جدید استان کرمان امروز مراسم تجلیل از امام جمعه قبل را برگزار می‌کند که نشان از روح اخلاق در علماست، گفت: این جلسه تحلیل از یک شخص نیست، بلکه جلسه تجلیل از اسلام و قدرت اسلام در انسان‌سازی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانی است که متأسفانه از بعضی از آن‌ها غافل ماندیم؛ اما به برکت انقلاب این افراد به جامعه شناسانده شدند.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر 10 به یک شکافی رفتیم تا از چشم دشمن مخفی بمانیم، افزود: در آنجا فکر کردم که این شکاف مأموریت‌های متعددی دارد و خداوند این دره را عبث ایجاد نکرده و یکی از این مأموریت‌ها این است که چند گردان نیروی مجاهد در داخل آن قرار بگیرند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشته اما در کنار تمام این دستاوردها بعضی چیزها خیلی مهم است، یادآور شد: مرحوم مدرس وقتی به خاف تبعید شد، هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشت و ایشان در خاطرات خود نقل کرده و انسان متعجب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دین را یاد بگیریم، این خاطرات را بخوانیم و ببینیم چگونه دین‌داری را در غربت به جای می‌آورد، افزود: امام (ره) آمد امثال مدرس را احیا کرد و امروز روز مجلس ما منتسب به مدرس است و این از برکت انقلاب است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تمام ادیان عموماً روحانیت وجود دارد و از یک جایگاه ویژه‌ برخوردار است، گفت: عموماً این افراد از یک سری امتیازات طبقاتی خاصی برخوردارند که بعضی از آن‌ها حتی وراثتی است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در آل‌ سعود این روحانیت به افراد خاصی از خانواده خودشان تعلق دارد، افزود: تنها جایی که اختلاف طبقاتی ندارد، روحانیت شیعه است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه در اهل سنت رئیس الاظهر را حکومت تعیین می‌کند که تابع حکومت است اما این موضوع در روحانیت شیعه وجود ندارد، بیان کرد: سیستم تربیتی در حوزه‌های علمیه روحانیت را اگر بررسی کنیم، تنها جایی که نسبت به سایر سیستم‌های تربیتی است در شیعه است که طلبه خودش استاد را انتخاب می‌کند و تربیت او در درس و مباحثه و احترام به استاد می‌گذرد.

وی با بیان اینکه همه علوم غیر از علوم دینی علم خود را در جهت کار و معیشت به کار می‌گیرند، افزود: اما در روحانیت شیعه اینگونه نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز روز تجلیل از آیت‌الله سیدیحیی جعفری است که یک کار اخلاقی و بسیار مهم است، عنوان کرد: بدون فاصله از شخصیت آیت‌الله جعفری مطلع بودم.

وی با یادآوری اینکه حوادث مهمی در شهر کرمان وجود داشت و بر ما گذشت، گفت: امام جمعه سه وظیفه مهم را بر عهده دارد که هر کدام آن می‌تواند باعث اتفاقات مثبت و منفی در جامعه شود.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه دوره 40 ساله انقلاب پیوسته گذشت، افزود: نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان دست از دشمنی بر‌نداشته و ‌هر سال‌ دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز کردند، گفت: همه می‌دانیم هر انسان برجسته و به میزان برجستگی خود حتی اگر امام معصوم و پیامبر باشد هم اگر فاقد یاران فداکار و مقاومی باشد، کار او به سرانجام نمی‌رسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه به تاریخ زندگی امام علی (ع) و حوادث کوفه نگاه کنید، افزود: آنچه که امام را زمین‌گیر کرد، دنیاطلبی و عدم روحیه ایثار و فداکاری انسان‌های دور او بود که اجازه نداد امام در مسیر الهی خود موفق شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمان امام راحل و در زمان امام امروز مسیر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه شاهد ریزش‌ها و رویش‌های زیادی در جامعه بودیم، عنوان کرد: خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند در وسط راه بازماندند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ما در دنیا باید نمادی از جمهوری اسلامی در آن کشور باشد و امام (ره) و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند، گفت: امامان جمعه نیز نماد ولی‌فقیه در مناطق مختلف کشورند و آیت‌الله جعفری یک انسان انقلابی متدین است که به نماد رهبری در جامعه تبدیل شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 30 سال پیش به خانه ایشان رفتم و امسال هم که برای دیدار نوروزی به خانه ایشان رفتم هیچ تفاوتی در وضع خانه ندیدم ،گفت: همان اخلاص و همان فرش را دیدم.

وی با بیان اینکه صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص آیت‌الله جعفری بود، گفت: شخصی را در کرمان به صراحت و صداقت ایشان در بیان ندیدم.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بوده و مبنای کار ایشان خدمت به مردم به‌دور از حزب‌گرایی در امور‌ دولتی بوده است، افزود: از استاندار اصولگرا و اصلاح‌طلب به یک اندازه حمایت کرد و مبنای کار او خدمت به مردم بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جعفری رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح نظام و انقلاب کرد و در فتنه‌های مهم انقلاب از اصول خارج نشد و بر روی اصول ایستادگی کرد، گفت: بار اصلی دفاع مقدس بر دوش مردم بود و ایشان با اقدامات خود اجازه نداد جبهه از نیروهای مردمی و روحانیون خالی شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری حتی پشتوانه مالی از جبهه را انجام می‌داد خاطر نشان کرد: زمانی برای خرید موتور قایق مشکل داشتیم و از شهر کرمان حدود 70 موتور خریداری و جبهه اهدا شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار