عضو شورای اسلامی اراک:

بانوان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

«فرزانه رحمتی» گفت: بانوان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در بین فرزندان خود دارند.
کد خبر: ۳۵۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ - 27July 2019

بانوان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند«فرزانه رحمتی» عضو شورای شهر اراک در حاشیه نوزدهمین جلسه «شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی اظهار داشت: این جلسه در خصوص جمع بندی فعالیت ها و اقداماتی بود که در طول سال 97 در حوزه دفاع مقدس توسط امور بانوان دستگاه های اجرای انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده ای برای ترویج روحیه ایثار در بین نسل جوانان و نوجوان، که اطلاعاتی در رابطه با دوران دفاع مقدس ندارند و آن دوران را لمس نکردن انجام شده است، افزود: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری مسابقات مختلف با محوریت شهدا و موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از جمله این برنامه ها بوده است.

رحمتی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان امروز باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و سوالاتی که در ذهنشان هست را برطرف کنند، افزود: سوالاتی که بیشتر جوانان می پرسند این است که مثلا چرا به دوران 8 سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس می گوییم و یا چرا جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر ادامه پیدا کرد؟.

وی پاسخگویی به این سوالات را نیازمند برگزاری گفتمان هایی در بین نسل جوان و نوجوان دانست و بیان کرد: این کارهایی است که در ادارات مختلف توسط امور بانوان برگزار می شود.

این مقام مسئول همچنین نقش بانوان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار گسترده دانست و ادامه داد: بانوان ایران اسلامی چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در بعد از آن نقش بسیار گسترده ای داشتند و با ایثار و از خود گذشتگی و هوشیاری در صحنه حاضر بودند.

وی با بیان اینکه خانم ها اولین کسانی هستند که در نهاد خانواده و بر روی فرزندان و همسران نقش موثری دارند، ادامه داد: زنان و مادران پرورش دهنده فرزندان هستند و الان هم با الگوپذیری که دختران می توانند از مادران داشته باشند و بانوان می توانند روحیه ایثار و از خود گذشتگی را در فرزندان خود نهادینه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار