مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دشمن با تمام توان بر فروپاشی خانواده تمرکز کرده است

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور گفت: رمز ماندگاری ارزش‌ها، خانواده محور شدن همه فعالیت‌هاست، امروز دشمن با تمام توان بر روی فروپاشی خانواده تمرکز کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ - 27July 2019

دشمن با تمام توان بر روی فرو پاشی خانواده تمرکز کرده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» امروز در نشست بصیرتی خانواده‌های کارکنان تیپ 284 شهید رستمی، که در سالن سینمای لشکر 84 برگزار شد، با اشاره به برخی از حوادث تاریخی ایران، اظهار داشت: کشور ما در اثر حوادثی مانند جنگ جهانی اول و دوم و قرارداد ترکمانچای  سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه همیشه سرنوشت‌ها با اراده و انگیزه رقم می‌خورد، افزود: با بررسی حوادث تاریخی و علت شکست در آنها می بینیم که به علت نداشتن انگیزه، روحیه مقاومت و ظلم ستیزی وجود نداشته است.

ناصر پور یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در دوران شاهنشاهی را غرور کاذب دانست و گفت: در دوران مبارزات انقلابی، با راهنمایی ها و روشنگری‌های امام خمینی (ره) روحیه امید در مردم دمیده شد و همین روحیه باعث ایجاد انگیزه و هدف در بین ملت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: با وجودی که 455 شرکت از کشورهای مختلف دنیا از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند و این کشور را با انواع سلاح‌های پیشرفته تا دندان مسلح کرده بودند، رزمندگان ایرانی با تکیه به قدرت خداوند و روحیه مقاومت پیروز این میدان عظیم شناخته شدند.

وی با بیان اینکه کشور ایران امروز در منطقه و دنیا به عنوان کشوری قدرتمند محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش امروز استکبار جهانی متمرکز بر از بین بردن  این قدرت است.

ناصرپور تحول در اساس فکری، عملیاتی شدن اسلام، تحول در ماهیت مبارزه، تحول در کارکرد دین را اساس قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: تفکر و گفتمان دینی که امروزه در کشور ما حاکم است برای غرب خطرناک است چراکه این اسلام به منافع آنان لطمه می‌زند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه عامل رهبری، شریعت پویا و مردم را از عوامل ایجاد اتحاد و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: در زمان حضرت موسی (ع)، فراموش کردن شعارهای انقلابی، تنبلی، کنار گذاشتن رهبری یک انسان الهی و گوساله پرست شدن و کفران نعمت کردن، باعث تضعیف انقلاب حضرت موسی (ع) شد که می‌تواند بسیار عبرت آموز باشد.

وی با اشاره به جبهه گیری‌های مختلف فرهنگی، نظامی، فکری و اقتصادی که با پیروزی انقلاب در سال 57 دشمنان بر علیه کشورمان  گرفتند؛ گفت: سخت ترین و اصلی ترین این جبهه ها خانواده است که پدر و مادران سرداران اصلی این جبهه هستند و کانون خانواده اصلی ترین این پایگاه است.

ناصرپور با بیان اینکه رمز ماندگاری ارزش‌ها، خانواده محور شدن همه فعالیت‌هاست افزود: دشمن با تمام توان بر روی خانواده تمرکز کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در خانواده شوهر نگهبان و زن باغبان است، خاطرنشان کرد: اگر این باغ مشکل داشته باشد همه زندگی دچار مشکل می‌شود.

وی تکریم طلبی، اخم گریزی، تحقیر گریزی، تشویق طلبی، تهدید گریزی را از ویژگی های عاطفی همه انسان‌ها برشمرد و گفت: حق فرزند است که پدر و مادرشان محبوب باشند و آنها را دوست داشته باشند.

ناصر پور شناخت زیستی روانی، بر آوردن نیازها و بهره بردن از بهترین روش‌ها را سه مؤلفه تربیت برشمرد و بیان کرد: تربیت درست فرزندان ایجاد بستری برای کسب فضائل توسط آنها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها