تکریم از خانواده روحانی شهید مدافع حرم «احمد مکیان» در آبادان

به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) از خانواده روحانی شهید «احمد مکیان» از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در آبادان تجلیل شد.
کد خبر: ۳۵۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ - 27July 2019

تکریم از خانواده روحانی شهید«احمد مکیان» در آبادان

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) از خانواده روحانی شهید «احمد مکیان» از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در آبادان تجلیل شد.

این دیدار با حضور حجت الاسلام والمسلمین «علی ابراهیمی پور» امام جمعه آبادان و جمع دیگری از مسوولان این شهرستان انجام شد.

شهید «احمد مکیان» یکی از روحانیون و ورزشکاران جوان خوزستانی است که در روز هفدهم آذر سال 1373 در شهرک طالقانی بندر ماهشهر دیده به جهان گشود. وی در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت یافت و پدر این شهید والامقام از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود.

این جوان خوزستانی برای دفاع از حریم حرم به سوریه رفت و پس از نبرد با تکفیری‌ها سرانجام فدایی حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) شد و نامش به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم آبادان و ماهشهر به ثبت رسید.

شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم و طلبه مدرسه علمیه امام رضا (ع) قم بود که در سن 21 سالگی در روز (سه شنبه 18 خرداد سال 1395 هجری خورشیدی) برابر با یکم ماه مبارک رمضان سال 1437 هجری قمری در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر پاکش به ایران انتقال یافت.

پس از برگزاری آئین تشییع در ماهشهر و آبادان، پیکر شهید احمد مکیان به قم انتقال یافت و بر دوش مردم این دیار تشییع شد. پیکر این روحانی شهید بنا بر وصیتش در کنار همرزمان شهید افغانستانی خود در قطعه 31 مدافعان حرم بهشت معصومه (س) شهر مقدس قم آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار