شهید احمدی روشن خطاب به مادرش:

جایگاه شهدا را خداوند تعیین می‌کند نه انسان‌ها

مادر شهید احمدی روشن گفت: مصطفی از کسانی که شهدا را طبقه‌بندی می‌کنند متنفر بود. او معتقد بود «سرباز، پاسدار یا فرمانده فرقی نمی‌کنند. شهدا همه برای خداوند یکسان هستند. خداوند خودش می‌داند ارزش کدام شهید بالاتر است».
کد خبر: ۳۵۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 28July 2019

جایگاه شهدا را خداوند تعیین می‌کند نه انسان‌ها«صدیقه سالاریان» مادر شهید مصطفی احمدی روشن در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به سبک زندگی فرزندش، اظهار داشت: مصطفی همیشه بعد از خواندن نماز، دعا می‌خواند، پس از آن هم کارهایش را آغاز می‌کرد و تا خسته نمی‌شد، نمی‌خوابید. او همیشه می‌خندید و می‌گفت «سحرخیزی در خون ما است. پدربزرگ هم صبح زود برای تحویل میوه به بازار می‌رفت.» دوستانش هم به شوخی همیشه می‌گفتند که کار کردن با مصطفی خوب است، چون او آنقدر کار می‌کند که کاری باقی نمی‌ماند.

وی در خصوص ملاک شهید برای ازدواج، گفت: به حجاب کامل اهمیت زیادی می‌داد. چادر را حجاب کامل می‌دانست. ملاکش برای ازدواج نجابت و تدین خانواده مقابلش بود. به نظر خانواده اهمیت می‌داد و اگر نظرات خلاف عقیده‌اش بود خیلی مودبانه و با زیرکی خاصی آن را بیان می‌کرد تا نه تحمیل و نه مایه رنجش خاطر شود.

هیچ چیز دنیا او را به هم نمی‌ریخت

مادر شهید با بیان این که مردم‌داری از ویژگی اخلاقی مصطفی بود، عنوان کرد: هیچ کس از او گله نداشت و مردم‌دار بود. با اهل خانه بسیار شوخی می‌کرد. در شوخی‌هایش هیچ وقت کسی را کوچک نمی‌کرد. هر کسی خیلی اذیتش می‌کرد، ناراحتی‎اش یک لحظه بود. بعد می‌گفت «مهم نیست.» هیچ چیز دنیا او را به هم نمی‌ریخت.

سالاریان تصریح کرد: نظافت برای مصطفی بسیار مهم بود. هیچ وقت با ظاهر آشفته جایی نمی‌رفت. اهل اسراف نبود. تنها چند دست لباس داشت که آن را همیشه تمیز و اتو کشیده می‌پوشید. یک سال روز مرد قرار بود او را ببریم و برایش یک هدیه بخریم. او را با اصرار سوار ماشین کردیم به همین خاطر فرصت نکرد که به ظاهرش برسد. در میانه راه برایش شانه خریدیم و موهایش را شانه زد، سپس از ماشین پیاده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظافت ظاهر، باطن آدم‌ها هم برای مصطفی اهمیت داشت. همیشه می‌گفت: «پاک و صادق بودن درون آدم‌ها مهم است نه ظاهر مذهبی.»

عموی مصطفی آینده‌اش را روشن دید

مادر شهید احمدی روشن در بیان خاطره‌ای از فرزندش گفت: تاسوعای سال ۹۰ ما را به زیارت ۷۲ تن شهید حزب جمهوری، در بهشت زهرا (س) برد. مصطفی آنجا گفت «متنفرم از کسی که شهدا را طبقه‌بندی می‌کند. سرباز، پاسدار یا فرمانده فرقی نمی‌کنند. شهدا همه برای خداوند یکسان هستند. خداوند خودش می‌داند ارزش کدام شهید بالاتر است.» آن روز سرمزار عموی مصطفی هم رفتیم. زمانی که او شهید شد، مصطفی ۲ ساله بود. او در دوران حیاتش خطاب به مصطفی گفته بود «مصطفی مرد بزرگی می‌شود. دنیا را می‌توان در چشمانش دید.»

گفتنی است، مصطفی احمدی روشن ساعت ۸:۳۰ صبح ۲۱ دی ۱۳۹۰، در حالی که عازم محل کار خود بود، در خیابان شهید گل‌نبی (میدان کتابی) و روبه‌روی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، هدف عملیات تروریستی دو موتورسوار قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار