امام جمعه محلات تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی

حجت الاسلام «مهدی ربانی» جزئیات برگزاری اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی در دفاع مقدس از سری اجلاسیه‌های کنگره نقش امام خمینی در دفاع مقدس و بزرگداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۵۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 28July 2019

اجلاسیه ۱۱۰شهید روحانی استان مرکزی در محلات برگزار می شودحجت‌الاسلام «مهدی ربانی» امام جمعه محلات در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی با اشاره به اینکه در راستای اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی تا کنون جلسات متعددی برگزار شده و تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته شده اظهار داشت: این اجلاسیه در شهرستان محلات در تاریخ ۷ شهریور  با حضور علما، روحانیون، مسئولان و مردم شهیدپرور استان برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر برگزاری برنامه‌ای پر‌بار و پر محتوا ادامه داد: در حاشیه اجلاسیه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده از جمله برپایی نمایشگاه با همین موضوع که پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

امام جمعه محلات چاپ‌ کتب مربوط به روحانیون رزمنده و شهدای روحانی را از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه دانست و خاطرنشان کرد: سه عنوان کتاب در این راستا چاپ و در اختیار شرکت کنندگان در اجلاسیه قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه برنامه هایی نیز به صورت زنده در این مراسم و همچنین در نقاط مختلف شهر قبل از اجلاسیه برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها توسط گروه «مصباح الهدی» در سطح شهر اجرا می‌شود تا زمینه را برای برگزاری اجلاسیه فراهم کند.

وی همچنین به فضاسازی در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از فضای مجازی برای تبلیغات مراسم و اجلاسیه، تیزر تبلیغاتی که در صدا و سیمای استان و احتمالا شبکه سراسری انجام شود، زمینه‌های تبلیغاتی خوبی برای اجلاسیه فراهم آورده است.

ربانی ادامه داد: امیدواریم که به برکت خون شهدا به ویژه شهدای روحانی خدا به ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم این گام را در راستای تبیین جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس و اصل انقلاب اسلامی در استان برداریم.

امام جمعه محلات همچنین هماهنگی با حوزه‌های علمیه استان برای حضور در اجلاسیه، اسکان مدعوین و اسکان موقت برای شرکت کنندگان را ازجمله برنامه های این اجلاسیه دانست و بیان داشت: دیدار با خانواده معظم شهدای روحانی استان نیز از جمله این برنامه ها است.

وی علت انتخاب شهر محلات برای برگزاری اجلاسیه شهدای رو حانی را وجود شهید محلاتی، شهید شاخص جامعه روحانیت در این شهرستان دانست و بیان داشت: ایشان به تعبیری صدای انقلاب بودند و نسل جوان ما باید بدانند که در روز ۲۲ بهمن در پیروزی انقلاب ایشان پشت صدای انقلاب قرار گرفت و صدای جمهوری اسلامی را به مردم رساند.

این مسئول عنوان کرد: در دورانی که نهاد مقدس سپاه در حال شکل‌گیری و نهادینه شدن بود ایشان نمایندگی امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشتند و خود شهید محلاتی یک چهره انقلابی خستگی ناپذیر در قبل از انقلاب بود و بعد از انقلاب هم یک چهره بسیار مقاوم بود که جریان شهادت ایشان هم به واسطه مقاومتشان در برابر درخواست نامشروع عراقی‌ها بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار