پس از بحرین، ابوظبی میزبان کارگروه «معامله قرن» می‌شود

امارات در تلاش برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، پیشنهاد برگزاری نشست‌های مربوط به طرح صهیونیستی-آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را مطرح کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 28July 2019

پس از بحرین، ابوظبی میزبان کارگروه «معامله قرن» می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت آمریکا با وجود ملاحظاتی که درباره نقش ضعیف امارات در منطقه و کاهش نفوذ آن در مقایسه با دیگر کشور‌ها از جمله عربستان سعودی و مصر دارد، اما با این پیشنهاد موافقت کرده و تصمیم دارد کارگاه بعدی «معامله قرن» در ابوظبی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، امارات مسئول تدارک برای برگزاری این نشست بوده و از شخصیت‌های عربی، آمریکایی، صهیونیست و حتی فلسطینی دعوت بعمل خواهد آورد و حال آنکه فلسطینیان این طرح را خطری بزرگ برای آینده مسئله فلسطین می‌دانند.

این منابع همچنین گفتند که رایزنی‌ها درباره «کارگروه منامه» از اوایل ماه آگوست رسما آغاز خواهد شد و این نشست نیز پس از عید سعید قربان برگزار می‌شود و امارات بسیار علاقه‌مند است که نشست مذکور موفقیت کسب کند.

طبق این گزارش، کارگروه ابوظبی به منزله نشست تکمیلی کارگاه منامه خواهد بود و طرف آمریکایی و کوشنر به عنوان نماینده آن تصمیمات جدیدی در خصوص معامله قرن اتخاذ خواهد کرد.

نشست منامه طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) با حضور کوشنر و تعدادی از نمایندگان کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، اردن، قطر و مغرب برگزار شد که با مخالفت‌های شدید تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های فلسطینی و معارضان بحرینی مواجه شد.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها